Mijn provider blokkeert (gratis) 0800-nummers, mag dat zomaar?

Het zijn dus niet bepaalde 0800-nummers die ik niet kan bellen, maar alle 0800-nummers.

P.S.: Ja, ik heb deze vraag eerder gesteld maar had nog niet gesloten mogen worden.

Toegevoegd na 6 minuten:
Hoe kan ik een vraag langer open laten staan?

Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
in: Telefoons
2.9K
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Pieterg had op 13-8-2013 geantwoord:
zie: http://nl.telecom.narkive.com/0AITFacp/geen-0800-nummers-gratis Waarop ikzelf gereageerd had met:
Die discussie gaat vn. over dat de houder van het 0800-nummer bepaalt of zijn nummer ook te bellen is vanaf een mobiele telefoon.
Hier gaat het inderdaad om GT Mobile die ALLE 0800-nummers blokkeert, zoals ik al schreef.
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
sybrenbons had op 15-8-2013 geantwoord: Je provider blokkeert niet alleen 0800 nummers. Uit veiligheid blokkeren ze alle informatie- en amusementsnummers. Als je ze belt, kunnen ze die blokkade voor je opheffen.
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Sybren, de provider had ik al gebeld, ze willen de blokkade juist niet opheffen.
Ze verschuilen zich achter dat KPN het vanaf hun blokkeert of zo, dus dat ze het niet kunnen deblokkeren.
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
een vraag kun je niet langer op laten staan

Het beste antwoord

Mogen aanbieders informatienummers blokkeren?

Misschien kunt u sommige informatienummers niet bellen. Dat komt omdat telefoonaanbieders deze nummers niet beschikbaar hoeven te maken voor klanten.
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Zo simpel kan een antwoord zijn, als er geen beter antwoord komt en als ik de kans nog krijg van deze site (vragen worden gewoon zonder pardon afgesloten ook als je nog niet een goed antwoord hebt gehad) dan is dit toch wel het beste antwoord.
Tevens een advies: Als je de gratis 0800-nummer wilt kunnen bellen kan je niet alleen afhankelijk zijn van GT Mobile. Zorg dat je er nog een alternatief bij hebt.
HeerVoldemort
10 jaar geleden
Ik heb bij Orange gehad dat ik geen 1888 kon bellen. Zij hadden een eigen nummer om andere nummers op te vragen, ik kon alleen die bellen, geen andere. Dat is denk ik ook zo iets. (vraag me af of dat met een vaste lijn ook mag)
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Ik vind het toch heel vreemd dat dit zo maar mag en zou toch eens verder informeren bij OPTA. https://www.acm.nl/nl/
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Ik kan me alleen maar aansluiten dat het dus blijkbaar helaas toegestaan is voor providers om zelf te bepalen of en welke servicenummers gebeld mogen worden.