Hoe root ik mijn t-mobile g1 telefoon om whatsapp te krijgen?

Heb een telefoon genaamd T-mobile G1
Firmware Versie: 1.6
Build-nummer: DRC 92

Wil graag whatsapp op mijn telefoon maar moet eerst roote en dan update naar 2.2. Gelijk update kan niet omdat ik EERST moet roote, iemand enig idee? Aub help. Of een andere manier om whatsapp te krijgen? dankjewel.

Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
in: Telefoons
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Wat voor besturingssysteem zit erop?
Powergen
11 jaar geleden
@creep Android, was de allereerste telefoon met Android.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Aub weet iemand een optie? Heb internet als een gek gezocht maar ik kom er niet uit. Graag NL beschreven. Vind deze telefoon echt mooi maar met whatsapp maakt het nog mooier.
En inderdaad wat Powergen zei, eerste telefoon van Android dus besturingssysteem: Android. (wat wel logisch klinkt)
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
G1 kan geen android boven 1.6 aan vanwege hardware beperkingen

Het beste antwoord

Probeer eens een alternatieve rom, pas daarna rooten.
Als je eerst root en daarna gaat flashen is je root gelijk weer ongedaan, dus dan heeft dat geen zin.
Kijk eens bij tweakers.net of xda developers.
Doch het laatste is wel in het engels.
Persoonlijk zou ik voor een custom rom gaan en dan kijken wat je met whatsapp hiermee kan doen.
Als dit niet werkt, dan is mischien viber wel iets voor jou.
Weet zo niet welke versie droid je daarbij nodig hebt, maar kijken kan geen kwaad.