Wat is het verschil tussen flashen en rooten?

Weet jij het antwoord?

/2500

Het beste antwoord

Bovenstaand antwoord begrijp ik niet zo goed. Ik veronderstel net dat het gaat over computerachtige hardware zoals bijvoorbeeld smartphones? Wel als ik het goed heb is 'flashen' het updaten van je systeem. De oude versie wordt verwijderd en de nieuwe versie wordt geïnstalleerd. Ongeveer zoals bij het formatteren van een computer. Rooten is het verkrijgen van rootrechten van het apparaat. Om weer de vergelijking met een computer te maken: stel dat je standaard gebruik maakt van een 'gewoon' account veranderd dit door gebruik te maken van administrator of rootrechten. Hierdoor heb je meer mogelijkheden, zoals je bij een computer vaak bijvoorbeeld het sudo-commando (staat voor superuser do) nodig hebt in het terminalvenster wil je bepaalde taken uitvoeren waar je root-rechten voor nodig hebt.

Bij flashen krijg je verschillende kwalificaties te zien die mede door het gebruik van fel licht in verschillende kleuren, onevenredig variaties is bieden. Het spectrum waar in die flitsen zich voortbewegen geven een inzage in het volume van de tweedelige intercomunitaire lichtbalans. Bij rooten heb dat niet.

Flashen is het overschrijven van de firmware van een apparaat, dit kan gewoon legaal zijn en de bedoeling van de fabrikant. Een BIOS flashen is soms nodig om iets werkend te krijgen op een moederbord. Met custom firmware kan je een apparaat flashen zoals de fabrikant het niet bedoelt heeft. Rooten is jezelf toegang verschaffen tot de root van een apparaat wat op Android draait, veelal niet de bedoeling van een fabrikant. Na een root kan firmware geflasht worden die niet door de fabrikant gemaakt is.

Stel zelf een vraag

Ben je op zoek naar het antwoord op die ene vraag die je misschien al tijden achtervolgt?

/100