Hét vraag- en antwoordplatform van Nederland

Kan ik mijn kosten op apple verhalen? (zie beschrijving)

2 weken geleden heb ik mijn iPhone laten repareren omdat het bovenste knopje het niet meer deed. Ik viel net buiten het garantietermijn van 1 jaar. Sinds vandaag heeft apple het garantietermijn verhoogd naar 2 jaar. Kan ik mijn kosten van de reparatie op Apple verhalen en hoe?

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
in: Telefoons
656

Heb je meer informatie nodig om de vraag te beantwoorden? Reageer dan hier.

Het beste antwoord

Je kunt niet verwachten dat een bestaande iPhone plotseling een langere garantietermijn krijgt. Dit geldt alleen voor toestellen van een latere productiedatum. Wel kan je je beroepen op coulance, omdat je van dit toestel (dit knopje) een langere levensduur mag verwachten.
(Lees meer...)
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
De termijn in garantievoorwaarden die Apple hanteerde was korter dan de wettelijke garantietermijn die in Nederland voor dergelijke apparaten geldt.
Je kunt wel degelijk verlangen dat Apple zich aan de wettelijke termijn houdt, ook een jaar of meer geleden.
Het zal wel lastig zijn om het reeds betaalde bedrag terug te vragen, maar ik zou het altijd proberen.

Andere antwoorden (1)

Ik heb mijn iPhone bijna een jaar maar wel met 2 jaar garantie dus raar dat jij dat niet hebt. Er zijn uitspraken van rechters dat 1 jaar niks zegt als jij er van uit mag gaan dat het product langer mee gaat
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden

Weet jij het beter..?

Het is niet mogelijk om je eigen vraag te beantwoorden Je mag slechts 1 keer antwoord geven op een vraag Je hebt vandaag al antwoorden gegeven. Morgen mag je opnieuw maximaal antwoorden geven.

0 / 2500
Gekozen afbeelding