Waarom vraagt mijn telefoon elke drie minuten (ofzo) om de pincode?

Van de een op de andere dag heb ik problemen met mijn telefoon (een nokia 1100):
- SMS jes komen niet aan (krijg wel het piepsignaaltje, maar geen nieuw bericht in de inbox, soms deel van bericht)
- elke paar minuten (soms vaker) wil hij dat ik de pincode invoer.

Telefoon is dus onbruikbaar. Hoe komt dit en hoe kan ik dit repareren (geen geld voor een nieuwe).

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
in: Telefoons
7.5K

Het beste antwoord

Ik heb dat ook gehad met mijn vorige telefoon, hij deed dit al vanaf dag 1 (dat ik mijn pincode steeds opnieuw moest invoeren). Ik ging terug naar de winkel en legde het probleem uit. De verkoper reageerde met een 'oh ooh' wat niet al te veelbetekenend klonk en zei dat het niet op te lossen was. Later zei een medewerker van Hi (mijn provider) dat het aan de SIM kaart kon liggen en dat ik had moeten bellen in plaats van naar de winkel gaan (in de winkel praten ze precies andersom maar goed..). Nu heeft een vriend mijn oude telefoon te leen en heeft met zijn eigen SIM kaart hetzelfde probleem.

Kortom: je hebt pech! Sorry dat ik het zo moet mededelen maar uit mijn ervaring blijkt dat je niet veel kunt doen :(
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden

Andere antwoorden (2)

Ik ken het toestel niet, maar misschien helpt het als je de fabrieksinstellingen terugzet. Wel even een backup maken, anders ben je alles kwijt (contacten, notities, foto's?).

Op een Nokia heb je trouwens 2 jaar fabrieksgarantie. Als jouw toestel nog geen 2 jaar oud is, kun je het naar een Nokia Service Point brengen. Daar wordt het (gratis) gemaakt. Je bent wel je toestel ca. 14 dagen kwijt, maar mijn ervaring is dat de service erg goed is. Succes!

Toegevoegd na 1 minuut:
P.S. Voor de smsjes zou ik even je 'inbox' checken. Misschien zit die vol en komen er daardoor geen smsjes meer binnen.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Dank voor de reactie. Garantie is helaas verlopen. Inbox leeg.
Uw simkaart en batterij eens uithalen, de contakjes kuisen en opnieuw proberen. De kans is groot dat het probleem opgelost is. Helpt dit niet dan is de kans groot dat u met een inwendig probleem zit. Vervangen is dan de enige oplossing want (laten) herstellen is niet aan de orde gezien de aankoopprijs van die dingen.