Wat is de goedkoopste manier om te bellen met je mobieltje?

Prepaid kaarten zijn vrij duur maar misschien heeft iemand een goed advies welke provider de moeite waard is.

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
in: Telefoons
2.3K
HeerVoldemort
12 jaar geleden
Nou, het eerste wat we dan moeten weten is of je alleen op zoek bent naar een sim only. Of moet er ook een toestel bij zitten.
En hoe veel wil je er mee kunnen bellen?

Het beste antwoord

Ik vind een prepaid toch goedkoop. Ik heb een prepaid van de Albert heijn. Wanneer je btg koop van 10 euro krijg je 20 euro. Dus 10 euro bonus btg ( wel beperkt houdbaar). Verder vind ik van prepaid dat je het zo wel in de hand hou qua belgedrag. Dus goedkoop. je zit niet aan een vast maandbedrag vast zoals bij abbo.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden

Andere antwoorden (10)

Qua providers zit het ongelooflijk ingewikkeld in elkaar, daarvoor kun je waarschijnlijk het beste een vergelijkingssite gebruiken. (hieronder staan er twee) Veel hangt namelijk ook af van je belgedrag.

Maar, als alternatief kun je ook Skype installeren (als je een smartphone hebt). Daarmee bel je naar andere Skypers gratis of erg voordelig. Onderste link is dat.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
De "ander" opbellen met nummerherkenning aan,
en voor hij/zij opneemt, verbinding verbreken.
Grote kans dat je terug gebeld wordt.
kost niets.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
flyingcrow
12 jaar geleden
Dan zadel je die ander met de kosten op
Lyca is best goedkoop, + je krijgt het dubbele gratis. (10 euro wordt 20 euro).

lyca naar lyca bellen is 24 cent per 30 minuten. na 30 minuten wordt het 12 cent per minuut.

Sms'en is 12 cent, soms 9 cent

-en nu maak ik teveel reclame..-
-.-"
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Vind mijn antwoord nou het beste, +
iemand anders zijn mobieltje pakken..... nee geintje. Ik heb het pas nog nagekeken en volgens mij is sim-only van telfort het voordeligst.
Via gsmtopdeal heb je ook erg mooie abonnementen!! ( wel met telefoon).
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Volgens mij is Simyo de goedkoopste. Het is met een abonnement, maar zonder contract. (dus maandelijks opzegbaar en verstelbaar) De goedkoopste bundel is 2.8 cent per minuut/sms, de duurste 6. Je kan ook simyo prepaid nemen, maar dat is 10 cent per minuut.
Zie www.Simyo.nl

Een overzicht van de Simyo tarieven:
----------------------------------------------------------------------

Simyo zelden

50 min/sms
€2,99
p/mnd

6 cent per min/sms

Simyo weinig

100 min/sms
€4,99
p/mnd

5 cent per min/sms

Simyo geregeld

250 min/sms
€6,99
p/mnd

2,8 cent per min/sms

Simyo veel

500 min/sms
€15,99
p/mnd

3,2 cent per min/sms

----------------------------------------------------------------------
(En nee, ik ben geen medewerker van simyo en maak ook geen reclame, maar ik heb daar zelf nu een abonnement en ben er tevreden mee.)
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
De goedkoopste manier om met je mobieltje te bellen is anderen naar je te laten bellen. Maar dat bedoel je waarschijnlijk niet;-)

Sim only abonnement is vaak het goedkoopst. Ligt eraan hoeveel je bellen wilt. Simpel heeft al een abonnement voor €2,50 per maand met 100 belminuten. Wel moet je van te voren in een keer het jaar betalen (€30,-).

Telfort is ook goedkoop met €5,95 per maand voor 300 belminuten, maar je zit 2 jaar vast.

Prepaidbellen heeft naar verhouding dure belminuten, tevens vind ik dat het ook heel onrustig en zelfs gejaagd belt, omdat je de teller "voelt" lopen.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Ik bel met Vodafone prepaid, daarbij heb ik vodafone blox gratis ingesteld. Dan kun je naar andere vodafonenummers bellen en vaste nummers dan betaal je alleen 3 minuten en de rest van het uur gratis.
Als je opwaardeert voor 20 euro dan krijg je 50 smsjes gratis.

Voor meer info kun je op hun website kijken.
www.vodafone.nl
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Moeilijk te zeggen, ligt aan je belgedrag.
Ga eerst na wat je wilt, bellen sms-en of internetten en neem dit mee in je vergelijking met de diverse providers.

Wat voor de een goedkoper is hoeft voor de ander het juist niet te zijn.

Voorbeeldje;

Ik bel nagenoeg nooit en heb aan 20,- op jaarbasis meer dan voldoende.
Daarvoor hoef ik dus geen abonnement te hebben welke mij weer bepaalde financiele verplichtingen geeft of een extra dienst lever die ik niet gebruik ( bijvoorbeeld mobiel internet ) of waar ik een jaar of twee jaar aan vast zit.

In mijn geval is dan een prepaid het goedkoopste.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Om echt het voordeligst te bellen zou het mooi zijn om je belgedrag in kaart te kunnen brengen, als dat mogelijk is kun je van de laatste 6 of 12 maanden alle tikken (nat/int) en sms'jes bij elkaar optellen en kun je daarnaast de providers gaan vergelijken, als jij bv aan 100 minuten per mnd voldoende zou hebben kun je het scherpste abb gaan kiezen, Prepaid is vaak heel duur bellen en je rekent af naar boven, bepaal dus eerst je belgedrag en met deze informatie koop je scherp in, dan zit je altijd goed;-)
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Ben ik niet helemaal met je eens, als we kijken naar de feiten en cijfers (daar gaat de vraag uiteindelijk om) blijft een prepaid abb ten opzichten van een, bv SimOnly scherp abb vele malen duurder, en bij diefstal kun je tegenwoordig zeer accuraat handelen. En wat betreft de jeugdige/onbezonnen gebruikers, een beetje verantwoording en met de juiste app kun je op jaarbasis veel besparen.
Ik heb Jumbo Mobiel en maakt gebruik van het KPN-netwerk!
Bellen doe je voor 12 cent per minuut en SMS'en voor 5 cent.

Als degene die je belt of SMS't ook Jumbo Mobiel heeft is dat voordeliger. Bellen is dan 5 cent per minuut en SMS'en voor 2 cent.

Zie bron voor meer info!