Wat is beter 3g of 4g?

Graag zou ik weten of 3G abbo of 4G abbo beter is. Ik wil m vooral gebruiken voor Whatsappen en eventueel browser. Het zijn allebei 1gb internet. Het liefst zou ik zo lang mogelijk willen doen met de 1gb. Bovendien hoeveel mb verbuikt whatsapp met alleen appen (geen foto's)?

Verwijderde gebruiker
7 jaar geleden
in: Telefoons

Antwoorden (2)

3G of 4G maakt voor de datahoeveelheid niet veel uit, maar 4G is wel veel sneller en dat merk je vooral bij het surfen en whatsappen als je foto's verstuurd. Vaak heb je voor 1 euro extra een 4g abonnement en dat zou ik zeker aanbevelen.

4G kan iets meer data verbruiken omdat sommige apps automatisch overschakelen naar een hogere kwaliteit als je bijvoorbeeld video kijkt of muziek luistert.

Mijn advies, neem 4g als je toestel dat aan kan.
paulus811
7 jaar geleden
4G is sneller maar misschien is het handig om eerst te kijken of de gewenste provider een 4G dekking heeft in je woonplaats. Anders betaal je voor snelheid die je nu nog niet haalt (maar goed, in de toekomst wellicht wel en je toestel moet toch wel wat jaren meegaan).

Al zou je 100 tekstberichten per dag ontvangen en 100 versturen met W.A., dan kost dat maar 6 MB per maand. Met 100 foto's per dag totaal (en 100 kB per foto) heb je per maand 10 MB verbruikt. Dus dat valt wel mee. Daarnaast gebruikt W.A. ook data in "rust".
Computoon