Heb je perse een telefoonaansluiting nodig voor je laptop?

Sorry hoor, ben echt a-technisch.
Voor mijn tv heb ik digitenne.

Toegevoegd na 36 minuten:
Ik bedoel een abonnement.
Zo nee, waar en hoe moet dan een modem aangesloten worden.

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
in: Telefoons
1.8K
gvrox
12 jaar geleden
Wat wil je precies bereiken, internet-toegang thuis, of onderweg ? Indien thuis, wat voor provider heb je nu, ADSL of iets anders ?
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Ik wil internettoegang thuis.
Geen idee wat betreft je andere vragen, ben het allemaal aan het uitzoeken, het werkt perfect hoor, maar volgens mij kan ik hier en daar wel wat abonnementen laten vervallen.
Gebruik bijna alleen mijn mobiel, dus dacht telefoon abonnement (thuis) op te zeggen)
Zal uiteindelijk echt iemand nodig hebben die dit regel, maar ben liever zelf eerst op de hoogte hoe het 1 en ander werkt.

Antwoorden (4)

Nee, vroeger werd dit gebruikt om mee in te bellen op een modem voor het internet.

verwar hem niet met de internet kabel aansluiting (coax) deze lijkt erop, maa ris vele breder.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Als je een internet-aansluiting wilt dan is een telefoonaansluiting één van de mogelijkheden om dat te doen.

Bijna elke computer en laptop heeft een modemaansluiting, maar dat is tegenwoordig niet de snelste en voordeligste manier om te internetten.

Een internet abonnement kun je tegenwoordig op drie manieren in huis aangesloten krijgen:

1. via de kabelaansluiting (met of zonder kabel-TV abonnement)
2. via de telefoonaansluiting (met of zonder telefoonabonnement)
3, via het GSM-net met een dongel, je hebt dan een klein USB-kastje dat je in de computer prikt, je kan dan overal waar je bent internetten.

Aangezien je aangeeft TV met Digitenne te ontvangen zou je optie 1 zonder TV-abonnement kunnen nemen.
Bij optie 2 kun je kiezen voor een los internet abonnement, of voor internet plus bellen, dan heb je dus weer een "vaste" telefoon
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Nee je hoeft niet per sé een telefoonaansluiting te hebben, als je een aansluitpunt in je huis hebt, zou ADSL los besteld kunnen worden en afhankelijk van waar je woont (Regio geboden namelijk) via je aansluiting die je nu niet gebruikt een ADSL-modem alleen of eventueel kabelmodem (UPC,Ziggo) los kunnen nemen. Wat ook kan is via de meeste nieuwe mobieltjes (ook al mag het niet) je telefoon als internet toegangspunt gebruiken. Anders is er altijd nog de optie om een zogeheten "dongle" (USB apparaatje wat je in je laptop steekt met een simkaart voor internet) aan te schaffen. Afhankelijk van het netwerkbereik en je dataverbruik raad ik je aan om te checken of er een kennis is met een Vodafone of KPN telefoon om te kijken welke het beste bereik heeft. Beide hebben ook die "dongles". Als je laptop draadloos heeft, is het de moeite waard om te kijken of er geen onbeveiligde draadloze netwerken in de buurt zijn waar je op "mee kan liften". Als ze wel beveiligd zijn, en ze hebben de naam van je buurman/vrouw, kun je het wellicht op een akkoordje gooien om tegen geringe vergoeding van hun netwerk gebruik te maken. Via je telefoon op internet met je laptop kon eerder nagenoeg onbeperkt, maar de wetgeving daarin is veranderd en je zit zo over je limiet heen dan. Nu is de ene provider daar makkelijker in dan de andere, maar verwacht niet dat je complete films kunt gaan downloaden over je mobiel. Voor af en toe msn of email zit je niet heel snel over die limiet, afhankelijk van je provider en afgesloten abonnement. Mocht je de laatste optie kiezen, is het raadzaam om te kijken of je er een internetbundel bij hebt en een programma te installeren zoals DuMeter, die precies in de gaten houdt hoe veel data je verbruikt en is instelbaar als je de grens nadert voordat je voor torenhoge kosten komt te staan. Verwacht géén supersnelheden of je moet een peperduur abonnement nemen. Succes!
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Als je wifi (=draadloze internetverbinding) hebt op je laptop kan je surfen op het internet van de buren zonder kabeltjes en modempjes (als hun internet niet beveiligd is) Op veel openbare plekken in Nederland kan dit gratis, zoals Mc Donalds.
Er word voorspeld dat heel Nederland in de toekomst gedekt zal worden door Wifi.