Hoe kan een telefoon processor niet zo heet worden? Zie omschrijving.

De moderne smartphones bijvoorbeeld de iphone 4S heeft een duo 1ghz processor. Dat is net zo snel als een gewone computer maar dan heeft die computer een hele koelblok met een enorme fan erop. En een telefoon niet dus hoe kan het dat die fan en koelbox niet nodig is bij een smartphone?

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
in: Telefoons

Het beste antwoord

1. Een huidige desktop processor loopt op zo'n 2-4 ghz
2. Een ARM proc (dat zijn de meeste volgens mij) zijn veel veel zuiniger met stroom tot maar 1 milliwatt als ze niks doen ten opzichte van 60-100 watt die een desktop zomaar even verbruikt. verbruik=warmte
3. Het OS en alle software is geschreven om zo licht mogelijk te zijn. Als je zou gaan videobewerken/renderen (waar zijn de videobewerking apps? juist ja die zijn er niet*) op je mobiel met windows 7 erop dan zou alles dagen gaan duren.

Er zijn trouwens ook desktop systemen zonder koeling denk aan het atom platform van intel.

*ik snap verder ook dat je niet eens wil videobewerken op een smartphone.

Toegevoegd na 2 minuten:
Leuk weetje, vroeger waren bijna alle cpu's ongekoeld ook in desktops.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden

Andere antwoorden (2)

Videobewerken kan in lichte maten, probeer iMovie maar eens uit de Appstore van Apple ;).

De processor kan warm worden, maar niet dusdanig dat daar koeling voor nodig is. Ik heb een iPhone 4 en als ik een game speel die vrij veel vraagt van je iPhone, dan kan ik op de achterkant precies voelen waar de A4 chip zit. Maar het wordt niet zo warm dat daar koeling voor nodig is.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
de klokfrequentie zegt niet alles; 'grote' processoren doen meer dingen per kloktik, en gebruiken daarom meer stroom.