Waarom zit er een simlock op een telefoon bij een abonnement?

Als je een abonnement hebt, dan ben je al klant, waarom zit er dan toch een simlock op?

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
in: Telefoons

Antwoorden (4)

Dat is vaak niet zo. Soms word zo'n telefoon wel 'gebranded' zodat je logo's of zelfs hele menu's of shells van je provider te zien krijgt. Dit kun je vaak vrij simpel zelf veranderen, Google maar eens.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Over het algemeen is dit niet het geval.
Wel weet ik dat als ik mij niet vergis tele2 wel gesimlockte telefoons levert met een abonnement van hun.
Dit omdat veel mensen hun telefoon langer gebruiken dat de 1 of 2 jaar die hun abonnement duurt, tele2 wilde op deze manier mensen dwingen om klant bij hen te blijven.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Om te stimuleren dat klanten ook na de contractduur nog bij de provider blijven.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Dit is niet waar, want na één jaar mag je hem sowiso gratis bij de provider unlocken...
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Ja uiteraard, maar veel mensen weten dat niet òf hebben daar geen zin in ;) En..blijven dus bij hun provider!
Om te voorkomen dat je een gesponserde (en dus goedkopere) telefoon zelf doorverkoopt.