kan een simkaart of telefoon gehackt worden?

Er zijn een paar mensen die iets tegen mij hebben. Nu beweren deze twee personen dat ze een smsje van mij hebben gekregen. Een stooksmsje. Dit heb ik absoluut niet gedaan maar ik word niet geloofd. Nu staan er op mijn telefoonrekening ook nummers die ik niet heb gebeld en gesmst. Maar ze staan wel op mijn rekening. Volgens mijn provider en de politie kan het niet anders dan dat mijn telefoon is gehackt of mijn simkaart is gekopieerd. Ik heb nu een nieuwe nummer en mijn nieuwe simkaart is onderweg naar mij. Kan iemand mij vertellen of het nu niet meer kan gebeuren? En hoe hebben ze het dan gedaan, dat er via mijn nummer gebeld en gesmst kan worden? Deze twee personen die ik ervan verdenk hebben wel mijn nummer. En twee weken geleden ging mijn telefoon opeens uit en aan, helemaal uit zichzelf. En alles was eruit. Mijn telefoonnummers, mijn berichten, mijn fotoos, werkelijk alles. De telefoon moest helemaal opnieuw ingesteld worden. Heeft dit ermee te maken gehad? Dit doet mij veel verdriet want zelfs mijn eigen moeder twijfelt aan mij. Ik hoop dat iemand mij hier wat meer over kan vertellen.

Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
in: Telefoons
3.4K

Antwoorden (2)

Jeetje wat vervelend zeg! Blijkbaar kan het helaas anders zou de politie dat niet zeggen. Zorg dat je een goede pincode op je telefoon hebt en neem liever prepaid. Als je beltegoed op is dan is het op en dat voorkomt onnodige kosten.
zorg dat je altijd weet waar je je foon hebt. Laat hem niet zo maar ergens liggen. Er kan natuurlijk ook gewoon mee gebeld en gesmst zijn op een moment dat jij even weg was en iemand zo bij je foon kon. Dus ook helaas opletten met vrienden met het intikken van je pin code, zorg dat niemand die weet, zelfs je beste vrienden niet! het is helaas nodig geloof ik. Met goede vrienden kan je ook afspreken dat je een bepaalde code/naam onder je smsje zet zodat zij weten dat het smsje ook echt van jou afkomstig is (je bijnaam bijv die niemand anders verder weet) Ik hoop voor je dat dit nooit meer gebeurd!
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Vervelend dat dit jou is overkomen. Helaas ben je niet de enigste die dit overkomt. Het kan zijn dat er een bepaalde app door kwaadwillenden is geïnstalleerd die dit mogelijk heeft gemaakt. Wees dus voorzichtig met installeren van onbekende apps op je mobiel. Controleer de geïnstalleerde apps. Laat je mobieltje niet onbeheerd achter zonder wachtwoordbeveiliging. Beveilig je telefoon met een wachtwoord. Installeer een virusscanner op je mobiel, bijvoorbeeld: avast! Mobile Security, die je vind in Google Play voor Android.