Waarom heeft de telefoon Oneplus6 een dubbele achterkant camera?

Laatst zag ik de achterzijde van de telefoon Oneplus 6 en merkte op dat deze een dubbele camera heeft. Weet iemand waar deze tweede camera voor dient, wat is de functie ervan?

1.5K

Antwoorden (1)

Aan de achterzijde zitten inderdaad twee camera's, een van 20 MP en een van 16 MP. Een dual camera kan een aantal gunstige effecten geven doordat je tegelijkertijd twee foto's neemt met verschillende eigenschappen ingesteld. Je kan dan later met de eigenschappen van die foto's spelen zodat je achteraf de gewenste compositie kan krijgen. Denk bijvoorbeeld aan twee verschillende scherptedieptes.