Mijn touch van mijn mobiel ligt er uit. Kan iemand me helpen?

Mijn telefoon is nat geworden in mijn tas. Hij deed het nog prima in het begin. Ik heb hem droog gemaakt maar ben helemaal vergeten om de binnenkant droog te maken. Een uurtje later heb ik dat gedaan + em in de rijst gelegd. Ik weet niet hoelang die erin moet blijven liggen + weet 1 van jullie of mijn mobiel het gaat redden? Als ik de batterij er in doe, doet hij het, maar ik kan de touch niet gebruiken. Rechtsbovenin staat ook: Geen service.
Wat moet ik doen?

Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
Door de batterij er weer in te doen heb je een grote fout begaan...
Afhankelijk van hoe nat je telefoon is geworden moet je 'm ongeveer 1 week in de rijst laten liggen(niet bij de kachel!!)
capthavoc
9 jaar geleden
Je sim kaart is waarschijnlijk ook kortgesloten door het vocht ?
Haal die er in elk geval uit
probeer als hij droog genoeg is eens een ander sim
of deze in in een ander toestel proberen die met deze kaart kan werken natuurlijk
Als ie daar ook niet werkt is hij waarschijnlijk defect
en moet je hem vervangen
Dat hij geen service aangeeft zou wel inhouden dat het systeem wel zoekt, dus werkt
met een andere werkende sim of eventueel een oude prepaid sim die desnoods alleen het nood nummer kan belllen kan je dat controleren
het gaat om de verbinding en de service
Vind hij een service dan is je toestel tenminste goed op dat gebied
de rest werk nog wifi bleutooth ? etc

Antwoorden (2)

Je kunt ook sillica korrels gebruiken als je deze toevallig nog hebt.
Dit zijn die kleine witte zakjes die altijd bij de nieuwe schoenen ,handtassen enz. zitten.
Kijk deze link maar eens na misschien helpt dit je ook.

http://www.cnet.com/how-to/how-to-dry-out-wet-phone-tablet/
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
Waarschijnlijk gaat ie het redden ik had een mobiel (Niet watervast) Die is in het water gevallen, ik heb hem daarna 3 dagen later drogen en hij eed het weer! Veel suc6!