samsung galaxy fame: fototoestel is geblokkeerd door beveiligingsbeleid, hoe krijg ik dit goed?

Toegevoegd na 9 minuten:
ik heb de handleiding ook doorgespit maar kan niet vinden wat dit is..
De melding kreeg ik ineens en kan nu niet mer fotograferen. Heb het toestel nu 9 maanden.

Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
19.8K

Antwoorden (1)

Beveiligingsmelding
Deze beveiligingsmelding wordt weergegeven op Androidtoestellen met Android 4.3 van Samsung. De reden dat dit verschijnt, is de beveiligingsoplossing van Samsung, Samsung Knox. Hiermee is het mogelijk het toestel te beschermen tegen ongeautoriseerd gebruik of te gebruiken in het BYOD-concept (Bring Your Own Device) waarbij je een privésmartphone ook zakelijk gebruikt. Deze melding jaagt sommige mensen de stuipen op het lijf.

Oplossing
Nu we weten wat de oorzaak is, is de oplossing ook relatief simpel. Volg onderstaande stappen om deze melding (en Knox) uit te schakelen.

Ga naar instellingen,
Vervolgens naar 'Algemeen' of 'Meer',
Applicatiebeheer,
Alles,
Zoek hier Knox Notification Manager,
Druk vervolgens op gegevens wissen,
Deze oplossing is vaak van tijdelijk karakter, een definitieve oplossing is het verwijderen van Samsung Knox.

Schakel Knox in (in appdrawer onder 'Samsung'),
Voer de gevraagde gegevens in en ga akkoord met de voorwaarden,
Klik op menu (links onderin scherm),
Kies voor Knox-instellingen,
Dan voor 'Over Knox',
Klik op 'Verwijder',
Na deze handeling uitgevoerd te hebben kan Samsung Knox verwijderd worden en zal de melding definitief verdwenen zijn. Dit zal geen extra beveiligingsrisico met zich meebrengen, Knox is een extra dienst van Samsung, die ook alleen op deze (Android 4.3+) toestellen geïnstalleerd zal worden.