Heeft een Full HD scherm wel degelijk nut op een smartphone?

Hedendaags worden er smartphones uitgebracht met Full hd schermen van 1080p. Maar is dat wel nuttig op kleine schermen van smartphones?

Is het niet moeilijk om het verschil tussen Full HD en HD (of zelfs niet-HD) te zien op zo een klein scherm? (en dan met name smartphones met schermresoluties rond de 5 inch)

Is het verschil net zo goed te zien bij een smartphone, als op de afbeelding hieronder?

Weet jij het antwoord?

/2500

Nee, zoals je zelf al vermoed heeft het geen enkel nut. Met zo een klein scherm is de SD resolutie genoeg. Toegevoegd na 3 minuten: Bovendien is dat voorbeeld pure marketing. Het "Standard Definition" vak is met fotobewerkingssoftware in kwaliteit omlaag gehaald, alleen om de HD vakken er goed uit te laten zien.

Ik heb de originele foto net geopend op mijn HTC One (1080p, 4.7 inch) en ik zag het verschil heel goed. Dus voor de mensen die veel films etc. kijken lijkt het me wel handig!

Het maakt niet veel uit als je zo'n klein scherm hebt. SD Is misschien niet zo mooi, maar ik heb het geloof ik zelf ook op mijn Samsung Galaxy Mini, en ik vind het beeld gewoon goed, zeg maar. Ik zou het niet aanraden, alleen als je films o.i.d. kijkt zou ik 720p nemen, 1080p is vrijwel nutteloos, aangezien 720 even mooi is, en goedkoper.

Stel zelf een vraag

Ben je op zoek naar het antwoord op die ene vraag die je misschien al tijden achtervolgt?

/100