Moet ik mijn sd kaartje formateren voor ik hem in nieuw toestel doe?

Ik heb een sd kaartje uit mijn oude Samsung Galaxy s plus, kan ik die zonder formateren in mijn nieuwe Samsung Galaxy S4 doen?

Toegevoegd na 2 minuten:
Met de S plus had ik een sim only abonnement, en met de S4 (nu) een abonnement bij Tele 2

Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden

Het beste antwoord

Als het goed is zou de microSD-kaart uit je Samsung Galaxy S Plus gewoon moeten werken. Maar er is kans dat het niet goed werkt, aangezien de S Plus informatie van applicaties op heeft geslagen op de microSD-kaart die de S4 niet kan gebruiken.

Ik zou de belangrijke bestanden (die je op je S4 wilt hebben) van de microSD-kaart afhalen en deze op een computer zeten. Daarna kan je de microSD-kaart formatteren en daarna de (belangrijke) bestanden terugzetten.