Schade claimen?

Vrijdagochtend was ik op weg naar school (op de fiets) toen ik bij de rotonde door een auto werd afgesneden. (Ik fietste al op de rotonde en diegene kwam aanrijden) Ik kon nog net op tijd afremmen maar hierdoor viel mijn tas op de grond en is mijn mobiel (die in het voorvakje zat) bij de val kapot gegaan. Hoewel hij het nog wel doet, is mijn scherm helemaal gebroken... Ik weet niet wat nu verstandig is, het ging allemaal heel snel dus ik heb geen idee wat voor auto of merk het was. Heeft het dan zin om aangifte te doen en valt deze schade te claimen? (bij bijv inboedelverzekering) Ik heb geen aanvullende verzekering bij mijn provider op m'n mobiel zelf.
Alvast bedankt voor jullie hulp!

Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Antoni
10 jaar geleden
Naar mijn idee kan de politie of het Openbaar Ministerie het beste beoordelen of het zinvol is om aangifte te doen. Ik zou je dus adviseren naar een politiebureau te gaan en duidelijk uit te leggen wat er is gebeurd. Daarna kan de politie jou laten weten of het zinvol is aangifte te doen.

Antwoorden (2)

Het heeft in dit geval weinig zin om aangifte te doen. Er is geen sprake van een aanrijding. Jij moest in het verkeer afremmen door een mogelijke fout van een andere verkeersdeelnemer. Uiteraard is het vervelend dat jij daardoor hard moest remmen.
Een val uit een tas bij het fietsen valt ook niet onder de inboedelverzekering.
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
En als je al aangifte wil gaan doen is dat kansloos omdat je de auto, merk en kenteken niet meer weet