Hoe zorg ik ervoor dat mijn iPhone beter wifi bereik heeft?

Ik heb een iPhone 4 en een iPod touch. Ik heb vaak dat als ik in een wifi zone ben (thuis of ergens anders) dat mijn iPod 3 streepjes bereik heeft en mijn iPhone niks. Hoe kan dat? En hoe kan ik er voor zorgen dat mijn iPhone 4 toch de wifi pakt. (Voor de duidelijkheid, mijn wifi staat gewoon aan)

Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
1K
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Kan het zijn dat je een hoesje/cover om het toestel gebruikt? Dit blokkeerd namelijk deels het signaal. Daarnaast kan de iPhone neerleggen werken zodat je met je handen het signaal niet blokkeerd. Helaas hebben die toestellen nog de oude Wi-Fi standaard waardoor het signaal minder sterk is, bij de iPod is het voordeel dat de ontvangen aan de achterzijde zit ipv aan de achterkant.
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Ik heb ditzelfde probleem ook, en ik gebruik geen hoesje etc.
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Het rare is, om mijn iphone en ipod zit beide een hoesje dus waarom werkt de ene wel en de ander niet?
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Bereik is niet hetzelfde als snelheid/kwaliteit, dus maak je maar geen zorgen.

Antwoorden (3)

de Iphone 4 heeft een probleem met de antenne als je het in je hand vasthoud, een oplossing hiervoor zou kunnen zijn een hoesje kopen.

ben er niet zeker van of dat ook de WiFi beinvloed, maar het is het proberen waard
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Ik heb een hoesje. Of moet het een specifiek hoesje zijn?
De nieuwe update van apple geeft bij veel gebruikers het probleem dat ze geen verbinding meer kunnen maken met wifinetwerken. Veel mensen hebben dat probleem maar apple ontkent dat het aan de nieuwe software ligt. Je kunt hem bij de apple store laten reparen maar dit kost over de 200 euro. Je kunt hem ook laten jailbreaken maar dan is alle garantie er af.
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Protest: De afgelopen maanden is geen nieuwe software uitgekomen voor de iPhone 4. Misschien heeft u het over het probleem van de nieuwste generatie Macbook Air, maar dat heeft hier niets mee te maken. Bovendien zal Jailbreaken geen hardwareproblemen oplossen, en de garantie zal niet verloren gaan. Hier zijn meerdere rechtzaken over gevoerd, en dit blijkt niet het geval te zijn. Door andere software te gebruiken, kan er bij een iPhone niets aan de hardware veranderen.
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Hij bedoeld IOS 6.1.3 en 6.1.2 etc.
Vorig maand was er dacht ik nog een update .
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Nope. Ik blijf zelf ook altijd zeer up-to-date :)
Mijn iPhone 3GS heeft na een val zeer slecht wifi ontvangst. Ik moet praktisch naast mijn zendpunt gaan staan, dan werkt het wel. Anders is de ontvangst te zwak. Misschien is hetzelfde aan de hand in jouw geval.
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Ik heb hem, zover ik weet, nooit laten vallen. Dus dat lijkt me sterk.