In cachebestanden wordt (tijdelijk) de informatie opgeslagen van apps en internet.
Cachebestanden kunnen opgeruimd worden zodat er meer geheugenruimte beschikbaar komt voor andere programma's. Omdat het tijdelijke bestanden zijn mogen deze bestanden verwijderd worden, dus als je te weinig werkgeheugen hebt, kun je meer ruimte krijgen door deze cachebestanden te verwijderen.

Er zijn tools (apps) voor om de cache te verwijderen. Als voorbeeld voor Android is dat App Cache Cleaner (voor de link zie bron).
Deze tool kan veel ruimte vrijgeven voor je mobiel. Hij ruimt het interne en opslag geheugen op en daardoor krijg je meer geheugen vrij voor andere apps.
Features:
- automatische opruiming wanneer je de app opent
- automatische opruiming op bepaalde tijden
- automatisch afsluiten als alle bestanden opgeruimd zijn
- ruimt cachebestanden op voor bepaalde apps
- sorteer de apps op de grootte van de cachebestanden of op naam.
Succes!
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden

Andere antwoorden (1)

Het zijn een soort van bufferbestanden, daar waar tijdelijk data wordt opgeslagen, zodat je er ook weer snel bijkan. Als je bivoorbeeld internet en je komt op de hoofdpagina en klikt dan een andere pagina aan, wordt de hoofdpagina in de cache bewaard. Als je dan weer terugwilt naar de hoofdpagina dan wordt dat razendsnel uit de cache gehaald en wordt die niet opnieuw geladen. Als je je browser uitdoet, gaat ook de cache vaak weer in de 0-stand.

Toegevoegd na 3 minuten:
http://searchstorage.techtarget.com/definition/cache