Wat kan ik doen aan de batterij van mijn Samsung Galaxy Y zodat hij niet meer zo snel leeg is?

Als ik mijn batterij 's avonds oplaad en ik 's morgens opsta, is de batterij al weer helemaal leeg. Weet iemand hoe ik dit kan verlengen? Ik heb al enkele tips gebruikt door de wifi en gps uit te zetten. Is een nieuwe batterij kopen misschien een oplossing? (Ik heb hem op pasen 2012 gekocht)
Alvast bedankt

Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
1.3K
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Misschien naar taakbeheer gaan en de apps die in de achtergrond lopen uitzetten?
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Alles uitzetten zal wel iets helpen, maar in dit geval lijkt het me verstandiger een nieuwe batterij te kopen want deze gaat wel ERG snel leeg. Ik neem aan dat je hem ook niet de hele nacht gebruikt na het opladen?
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
De apps op de achtergrond en de facebook/mailsynchronisatie had ik ook al uitgezet... Misschien toch een nieuwe batterij kopen

Het beste antwoord

Dat is een bekend probleem bij Samsung Galaxy's.
Download de apps Easy Battery Saver, Battery Doctor en JuiceDefender.
En stel die zo zuinig mogelijk, maar ook zo in dat je smartphone niet traag wordt.
En stel de helderheid laag in.
En 60% (ongeveer) van de accu's van de Samsung Galaxy's die bij aankoop worden meegeleverd hebben dit probleem. Dus naast die apps die ik eerder heb genoemd, helpt een nieuwe accu ook mee.
Vooral de helderheid lager instellen helpt.
En ook 1 keer in de 3 maanden je accu helemaal opladen, dan helemaal leeg laten gaan, en dan weer volledig opladen; dat heet kalibreren.
En meestal moet je je accu al bij 80% opladen, behalve kalibreren.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Bedankt ik heb ze meteen geinstalleerd!
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Azo, maar met de voorgestelde apps gat mijn batterij tot zon 4x langer mee toch wel opmerkelijk.

Andere antwoorden (1)

leg hem een nachtje in een diepvrieszakje in de diepvries, misschien doet ie het zo beter.

Toegevoegd na 2 uur:
ik bedoel de batterij. Met het in de vriezer leggen zorg je de oplaadbare batterij of accu het beter blijft doen.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Misschien een domme vraag maar de batterij of de gsm?