mijn bb is gisteren uitgevallen omdat de batterij op was nu ben ik hem terug aan het oplaaden&brand het rood lichtje maar de bb wil niet opstarten?

dus mijn blackberry was gisteren avond uitgevallen omdat de batterij uit was, vandaag laad ik hem op via de computer en wil hij maar niet terug opstarten? het rood lichtje brand wel maar voor de rest doet hij niets? ik druk heletijd op de rode knop zodat hij aan zou springen maar dat gebeurd niet ? kan iemand me zeggen wat ik moet doen ik wil hem liefste niet naar de winkel terug brengen om te resetten?:(

mvg

Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Hoe lang ligt hij al aan de oplader?

Antwoorden (1)

Dergelijke cellen ( accu's ) kunnen niet echt over een diepe ontlading, in de meeste gevallen wordt er een waarschuwingssignaal afgegeven door het toestel.
Wordt hier geen actie op ondernomen dan schakelt het toestel zichzelf uit.
Als deze failsafe op dat moment niet echt 100% heeft gewerkt dan raakt de accu te diep ontladen.
Meestal gebeurt dit door een foutieve kalibratie.
Het komt gelukkig vrij weinig voor, maar dat zegt natuurlijk niet dat het nooit gebeurt.

Vaak heeft een accu hierdoor zo zwaar te lijden dat een eventuele reanimatie vaak niet meer lukt.
Wat nog wel eens soelaas kan bieden is hem een etmaal op de lader te hangen.

Opladen via de usb poort van je computer of laptop gaat natuurlijk langzamer dan via de netadapter.
Een usb poort kan maar max 500 mah leveren, terwijl je netadapter veel meer kan leveren.
Mocht hij na een etmaal nog geen teken van leven geven dan ben ik bang dat het toch vervangen wordt.