Waarom geheugen galaxy s2 opgedeeld in twee gedeelten?

Als ik apps download komen ze altijd terecht in het apparaatgeheugen. En de andere bestanden worden automatisch in het USB-opslag gedeelte geplaatst. Nu is het probleem dat het apparaatgeheugen vol is waardoor ik geen apps meer kan downloaden.

Alvast bedankt:)

Toegevoegd na 50 minuten:
Apparaatgeheugen: 1,97 gb
USB-opslag: 11,5 gb

Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Je kan de geheugencapaciteit ook vergroten door de opgeslagen data van sommige apps te verwijderen. Bv. Google maps en Shazam plaatsen bij mij ook iedere dag meerdere mb's aan data op mijn telefoon. Twitter en Facebook vaak ook. Als je de data hebt gewist moet je 1x opnieuw inloggen om weer op Twitter en FB te komen.
Geen data wissen van je contacts!

Het beste antwoord

Dat komt omdat die Apps gebruik maken van bepaalde onderdelen van het Android OS en die zit in het geheugen. Dus die programma's moeten "dichtbij het werkgeheugen" zitten. De gewone "data"(muziek bijv, scoretabellen etc) wordt opgeslagen op de SD (niet USB)-kaart. Overigens moet je wel heel veel apps gedownload hebben, met een intern geheugen van 16 Gb en met 1 Gb RAM.

http://www.gsmarena.com/samsung_i9100g_galaxy_s_ii-4327.php
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Het apparaatgeheugen bestaat helaas uit 1,97gb. Dit is vrij weinig, want de USB-opslag bestaat uit 11,5 gb.

Andere antwoorden (1)

Gebruik je geen SD micro kaartje dan? (..of hoe heet dat)
Want dan kun je gewoon je apps verplaatsen naar dat geheugen. Dat doe je via Instellingen - Applicaties - en dan per app (je moet ze dus wel even 1 voor 1 aantikken): Verpl. naar SD-kaart. Bij mijn weten gaat dat niet met bijv. Facebook, maar de meeste apps kun je verplaatsen. Succes!