De (omhoog) volumeknop van mijn telefoon is kapot, wat nu?

Ik heb mijn telefoon in bad laten vallen (heel dom ja), maar daarna startte ik hem opnieuw op en kwam er een soort van error. Ik maakte hem droog van binnen en toen deed die het weer. Nu heb ik een probleempje, want de ontgrendelknop doet het soms maar half en de volumeknop (+) is kapot, het volume zachter zetten lukt wel maar harder niet. Weet iemand wat ik nu het beste kan doen? (Het is een samsung galaxy ace en ik heb hem pas een klein jaartje)

Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
8.4K

Het beste antwoord

de drukknop zelf is waarschijnlijk niet kapot. Het probleem van water is enerzijds, populair gezegd kortsluiting en anderzijds corrosie. De kortsluiting kan elektronica om zeep helpen en de corrosie geeft op iets langere termijn ellende. Het is daarom ook niet slim om de telefoon gelijk na de dip opnieuw op te starten. direct de batterij verwijderen en droogmaken. Als je de behuizing kunt openen is dit aan te bevelen. Leg de telefoon vervolgens onder een halogeenlamp (afstand 10-15 cm) en laat hem gedurende een uur of 5 in die toestand. Je kunt de telefoon ook op de verwarming leggen maar die zal nu niet aan zijn.
Dan kun je proberen, na montage, weer op te starten. Je hebt dan kans dat alles het weer doet. De halogeen actie kun je nog steeds proberen. kost niets en wie weet. Als je telefoon verzekerd is kan dit malheur onder de dekking vallen,anders heb je pech en kost het geld. Nogmaals het knopje zelf is niet het probleem maar de microswitch die er onder zit of erger de chip die alle commando's vertaald naar actie. Succes.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden

Andere antwoorden (4)

die kan je vervangen zelf http://www.rounded.nl/mobiele-telefoons/samsung-nl/s5830-galaxy-ace/samsung-s5830-galaxy-ace-onderdelen-nl/samsung-s5830-galaxy-ace-volume-button-flex-cable-900970015.html of op de markt of een gsm shop laten maken als je naar de provider gaat of de originele winkel geven ze een nieuwe en ben je misschien we meer kwijt
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Ik zou een nieuwe kopen, waaarschijnlijk is er het een en ander kapot gegaan wat niet meer vervangen kan worden. Hoe goed je het ook droogmaakt, roest kan er in komen, er kunnen door het water dingetjes zijn losgekomen en vervolgens je telefoon alsog ruineren. Je moet je voorstellen dat er aan de binnenkant behoorlijk kleine, maar belangrijke materialen aanwezig zijn, die door water gemakkelijk kapot kunnen gaan. Dat heb ik gezien bij mijn vriend. Hij had per ongeluk water op zijn telefoon laten vallen. Zijn telefoon deed het nog een paar maanden, maar nu is dat ding toch echt overleden, omdat de telefoon steeds vaker uitviel en er steeds meer dingen niet goed of niet meer werkten. Het was een hele kunst om dat ding nog opgeladen te krijgen. Wellicht vind je dit geen goed antwoord en denk je, mwah dat zal mij niet overkomen, maar neem maar van mij aan dat dat wel zo is.

Laten repareren is een optie, maar vaak zijn er kleine beschadigingen, is het onherstelbaar kapot, moeten er dingen vervangen worden en voor je het weet ben je tientallen euro's kwijt voor een telefoon die al bijna 200 euro kost en vallen de reparatie kosten in vergelijk met nieuwkoop duurder uit. De kans dát ie het nog even blijft doen is natuurlijk wel groter als je hem laat repareren, maar als je gewoon een nieuwe koopt, heb je tenminste wel de zekerheid dat álles het gewoon doet.

In elk geval denk je, welke keus je ook maakt, wel na voordat je je telefoon in het bad kiepert.

Toegevoegd na 1 minuut:
correctie: In elk geval denk je, welke keus je ook maakt, wel na voordat je je telefoon bij het bad legt en deze er per ongeluk in kiepert.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
dAt weet ik niet, dat moet je navragen bij je provider.
misschien is de drukknop van binnen kapot mischien zit er iets tussen of is het circuit overbelast door het water en is hij kapot voor dat laatste zou ik hem naar de winkel brengen waar je hem hebt gekocht
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
haha herkenbaar.... mijn teleoon heeft het al 3x overleefd!
Ik weet niet waar je woont, maar ikzelf ga vaak naar de gsmdokter in Rotterdam!