Omdat Apple o.a. vind dat flash een verouderde en achterhaalde technologie is. Deze zomer heeft ook Adobe aangegeven te werken aan andere technologieën.

Het is dus een keuze van Apple.

Toegevoegd na 3 minuten:
Adobe heeft inmiddels in de Adobe Creative Suite (al flash to iphone converters opgenomen en er zijn ook steeds meer mogelijkheden met HTML5 (zonder flash).

Een van de belangrijkste punten van Apple is dat flash veel van systeembronnen en daarmee de accu vraagt. Daarnaast is Apple ook van mening dat er voldoende alternatieven zijn.

Toegevoegd na 4 minuten:
Een ander belangrijk punt is dat Apple graag controle wil houden over de hard- én software. Hiermee kunnen ze beter garanderen dat het apparaat ook betrouwbaar blijft.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden

Andere antwoorden (2)

Apple stelt strenge voorwaarden aan software, omdat ze zoveel mogelijk de controle in handen willen houden over hoe software op hun hardware werkt. Omdat Flash niet aan deze voorwaarden voldoet, staat Apple geen Flash toe op hun iPhones.
bamibal
12 jaar geleden
Apple vindt het inderdaad verouderde technologie omdat hun best ver zijn, wat apple gebruikt via iphone af te spelen is quicktime