Wat betekent dit teken op iPod?

Zie hier rechtsboven. Dat slotje met de pijl er rond. Volgens mij is het iets dat je tiltsensor niet meer aanstaat ofzo want als ik mijn iPod draai, draait de foto niet mee. Waar kan ik deze instelling afzetten?

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden

Het beste antwoord

Is een rotation lock, voorkomt dat je scherm steeds gaat draaien. Door tweemaal snel op de homeknop te drukken en naar rechts te swipen verschijnt deze rechtsonderin beeld (zie afbeelding op bron). Je hebt dan de mogelijkheid om op de rotatieknop te drukken. Een hangslotje op de knop geeft aan dat de schermrotatie vaststaat.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden

Andere antwoorden (3)

Als je 2 x achter elkaar op home button drukt krijg je zo'n balk omhoog. Als je dan naar links scrolt. Dan zie je de knoppen muziek en een icoontje met dat teken erin. Als je erop drukt dan werkt te tiltsensor wel.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
je ipod kantelt dan inderdaad niet meer. je kan dit uitschakelen door dubbel klik op home button (die ronde knop onder je scherm) dan komt er een rij met apps dan een beweging in die balk naar links en dan staat daar een tekentje (links) met zo'n pijltje als je daar op klikt is het probleem verholpen
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Zo zet je de rotering van je scherm uit.

Dubbel klikken, naar links swipen en weer uitzetten...