wie weet wat deze afbeelding betekent?

ik zie steeds vaker plaatjes die er uitzien als deze: (zie plaatje).

maar wat is dit nu?
( ik hoop dat koosknip reageerd, want die heeft er ook 1tje als profielplaatje...)

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Dit is ee nQR Code, een code iets aangeeft zoals een mobiel nummer, een twitter-account, hyves-account enz.... Zo'n codes kun je lezen met behulp van een app voor op je mobiel (maar daarvoor heb je wel een camera nodig)
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Sorry, ik heb een foutje gemaakt het moet QR zijn en niet nQR.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
En met een online QR code lezer (b.v. ttp://qr.odoa.eu/QR-Code-Online-Lezen.aspx) kan je zien dat het "plaatje" onderstaande info bevat: MECARD:N:Spruit Loodgietersbedrijf;
TEL:+31348443422;
URL:http://tupalo.com/nl/harmelen/spruit-loodgietersbedrijf;
URL:tupalo://s/10y0e6;ADR:Nijverheidsweg 1, Harmelen, Utrecht 3481MA, Nederland;
NOTE:Lokale Servicedienst, Loodgieter;;

Het beste antwoord

Dit is een scan plaatje. Als je een smartphone hebt kun je het met een speciale app scannen en dan kom je vaak op een site of kan je een speciaal filmpje kijken en dat soort dingen.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Ha, begrijpbare uitleg. En het het idd een qr code. Goed antwoord.

Andere antwoorden (3)

Dat is een QR-code.

Een QR-code is een tweedimensionale streepjescode die in 1994 is ontwikkeld door Denso-Wave, een dochteronderneming van het Japanse bedrijf Denso.

De letters QR zijn een afkorting van Quick Response ("snelle reactie"). De code werd ontwikkeld om snel decodeerbaar te zijn. QR-codes waren oorspronkelijk bedoeld voor het identificeren van auto-onderdelen, maar worden in Japan inmiddels algemeen gebruikt in tijdschriften, op bushaltes en op visitekaartjes. In Nederland is de code terug te vinden op de e-tickets van de NS, maar ook steeds vaker op posters.

Toegevoegd na 2 minuten:
De gebruiker richt zijn cameratelefoon op de QR-code, en neemt hiervan een foto. De code wordt door een QR-lezer in de telefoon omgezet in een URL, waarna in de webbrowser van de telefoon de bijbehorende website wordt getoond. Deze methode bespaart de gebruiker het moeizaam op een telefoon intypen van een URL. Tegenwoordig beschikken alle smartphones over een QR-codescanner. Recente scanners op mobiele telefoons (Redlaser op iOS) hoeven niet meer eerst een foto te nemen om die vervolgens te analyseren. Deze scanners kunnen realtime een QR-code scannen, waarmee het scannen van QR-codes ook echt snel wordt.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Deze afbeelding wordt een QR-code genoemd. Door middel van bijvoorbeeld Smartphones of Tablets kan de code herkent worden. In deze code kan informatie opgeslagen worden zoals internet websites, notities etc. Tegenwoordig worden deze codes steeds vaker gebruikt. Zo zijn ze nu bezig met het verkopen van armbandjes waar een code als deze in geprogrammeerd kan worden zodat er bijvoorbeeld kinderen sneller terug worden gevonden (een beetje hetzelfde idee als zo'n identiteitsplaatje).

Misschien heb je nog iets aan de informatie die op de site staan die is weergeven als bron ;)
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Nijverheidsweg 1
Harmelen
Utrecht 3481MA
Nederland
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
een min voor een goed antwoord, plus van mij.
de toevoeging QRcode had niet misstaan.. edoch