Wat doet een app, als hij aan het "laden" is?

Apps op de iPhone of android ofzo. Wat doen ze dan? Soms blijven ze minutenlang laden. Niet alleen bij opstarten, ook ín de app laden ze lang. Wat gebeurt er dan?

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden

Antwoorden (5)

Dan haalt hij de data binnen..
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Soms moet hij verbinding maken met een server op internet om gegevens op te halen. Soms gaat dat langzaam, maar zonder deze data kan hij niet verder. Dan moet je inderdaad even wachten.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Maar vooral offline apps, doen er tergend langzaam over, en waar haalt hij deze "data" vandaan? Ietsjes uitgebreider alsjeblieft!
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Bij offline kan je het probleem hebben dat er teveel programma's openstaan sinds multitasken mogelijk is en de programma's niet automatisch afgesloten worden.
Als er dan weinig werkgeheugen over is op dat moment, wordt je ipod erg langzaam. Alles afsluiten is dan aan te raden, voor je ipod/iphone kan je remove background installeren via cydia. Daarmee sluit je alle achtergrond applicaties af.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Maar ik wil graag weten wat de ipod aan het doen is als hij aan het laden is, en niet waarom hij langzamer is..
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Hij is dan data van het nieuwe programma in zijn werkgeheugen aan het laden. Omdat deze bijna vol zit moet hij openstaande programma's in het werkgeheugen terugschrijven naar het langzamere opslaggeheugen om ruimte te maken voor het nieuwe programma dat je opent. Hierdoor duurt het openen van je programma langer dan je gewend bent. Door het afsluiten van alle programma's, voorkom je dit. Bij de ipod 4G is het 2X je home button klikken, dan zie je het multitask balk onderin met alle programma's die hij open hebt staan.
Afsluiten doe je door het icoontje vast te houden totdat hij gaat trillen/schudden, dan verschijnt er een kruisje en kan je dat programma afsluiten.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
De Ipod 4G heeft standaard 256 MB snel werkgeheugen, en de grootte zoals 8GB/16GB is dus de langzamere opslaggeheugen.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Al je programma's en data staan dus op het opslaggeheugen, je OS (Iphone operating System) neem ook werkgeheugen in beslag, dus uiteindelijk zal je veel minder over hebben voor de programma's zelf.
Downloaden van de app en dan vervolgens wordt deze geinstalleerd.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Wtf man, misschien moet je de vraag goed lezen man, ik ben niet achterlijk?
Bij offline Apps is het dan meestal omdat de app best groot is en je processor niet heeel snel is, daarom duurt het redelijk lang om sommige apps te laden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Maar wat doet het dan precies tijdens het laden? Haalt hij gegevens van de harde schijf of zo? Graag je antwoord uitbreiden!
je iphone haalt gegevens van de server van apple af die daar zijn opgeslagen door hun eigenaar je iphone synchroniseert met die databank zet de transactie erin en vervolgens download jouw iphone/ipod/ipad de gekozen app
afhankelijk van de grootte van de app (in bytes niet in cm :p) duurt het lang of kort het downloaden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Ik heb het toch niet over downloaden? Dan moet je de vraag lezen.