welke smartphone kan ik bedienen met mijn nagels en niet met mijn vingertoppen

ik heb lange nagels en de nieuwe schermen reageren niet op nagels alleen op vingertoppen.

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
1.2K
Kimath
13 jaar geleden
Probeer met de zijkant van je vinger te doen, zo bedien ik mijn iPod Tocuh altijd :)
Kimath
13 jaar geleden
*Touch

Antwoorden (4)

Een vriendin van me die heeft een Samsung, ik geloof het type Jet, omdat ze bij deze de telefoon met haar nagels kan bedienen integenstelling tot bijvoorbeeld een iPhone die je echt met je vingertop moet bedienen.

Maar ik denk wel dat de Jet inmiddels een wat verouderd model is maar misschien dat Samsung nog meer modellen heeft die een zelfde interface op het touchscreen heeft.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
De meeste nieuwe telefoons hebben zo'n scherm waarbij je dus wel met je vingertoppen moet werken. Dit noemen ze capacitieve schermen (capacitive touchscreen). Je moet dus op zoek gaan naar resistieve schermen (met je nagels of pennetje bedienen).
Zoals hierboven genoemd heeft de Samsung Jet inderdaad zo'n scherm. In de bijlage zie je een top 10 van oktober 2010 en deze hebben allemaal zo'n scherm.

Succes ermee!
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
je was me net voor, maar reclame maken voor je eigen site...
Je hebt dus een resistief scherm nodig en geen capacitief. Bij een resistief scherm regeert het scherm op druk (stift, nagel etc) en bij een capacitief scherm reageert het scherm op een wisselende capaciteit (zoiets als je vinger). Bij grotere schermen werkt dat laatste vaak via infrarood.

Zoek dus naar smartphones met een (puntige) stift; die kan je dan ook met je nagel bedienen.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Alle toestellen met een resistief scherm. Op de site hieronder kun je goed zoeken.

Tips: Nokia N97, HTC Smart, Samsung B3410 of Sony Ericsson Vivaz.