wat is het verschil tussen een regulier en een sim only abonnement?

Ik ben op zoek gegaan naar een nieuwe telefoon, nu kwam ik uit op deze telefoon http://www.belsimpel.nl/htc/htc-one-x-black/abonnement#abo maar ik kan ik kiezen uit een sim-only en een regulier abonnement, wat is het verschil? ik wil namelijk mn toestel houden als mn abonnement is afgelopen.

Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
2K

Antwoorden (3)

Sim only is een abonnement zonder telefoon er bij die moet je dan dus nog kopen Simlock vrij dus . Ander neem je een abonnement plus telefoon en dat is de regulier.
10 jaar geleden
Bij een SIM-Only abonement krijg je een "korting" op je maandelijkse kosten omdat je een abonnement zonder telefoontoestel neemt.
Bij een regulier abonnement betaal je het toestel door een hogere abonnementsprijs per maand ( het verschil in prijs X het aantal maanden is dus het bedrag wat je voor het toestel betaald)
Voorbeeld:
1 jarig abonnement Sim-only = €25.-
1 jarig abonnement met toestel = €35.-
12 X €10.- maakt €120.- , dat betaal je dan voor het toestel.
SIM-only zegt het eigenlijk al : je krijgt alleen een simkaart, geen toestel.
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Zoals hierboven al uitgelegd is een 'sim only' abonnement een abonnement zonder telefoon. Uit de link in je vraag maak ik op dat je graag de HTC One X wilt bestellen?

In dat geval kun je kiezen voor een abonnement waarbij je die telefoon met korting krijgt (in sommige gevallen zelfs gratis), of een sim only abonnement waarnaast je de telefoon dan (zonder korting) koopt. Welke optie voordeliger is zul je moeten bekijken. Dit is makkelijker gezegd dan gedaan, aangezien providers strooien met actietarieven die maar 3 maanden gelden en vergelijken tussen verschillende providers daardoor nog moeilijker wordt. Als ik jou was zou ik eerst kijken hoeveel minuten, sms, etc je nodig hebt en daar dan een geschikt sim only abonnement bij zoeken (zie bronnen voor een vergelijker waar ik goede ervaringen mee heb, Eensim.nl). Als je dan een geschikt abonnement gevonden hebt kun je gaan rekenen. Voorbeeld: 300 min + 500 mb kost je 14e/maand bij Tele2. Het toestel los kost 347 euro zie ik. In een jaar ben je dan dus 347 + 12 * 14 = 515e kwijt. Een 1-jarig Tele2 abonnement met deze telefoon kost je 40e/maand + 75e voor het toestel. In totaal dus 555e. Als je puur naar de kosten kijkt zou ik dan voor sim only + los toestel gaan. Enig nadeel is dan wel dat je in 1x 347e op moet hoesten.. Succes met de keuze in ieder geval!