Hoe stel ik mijn smartphone in als ik thuis eigen provider wil gebruiken, buiten abbonement?

Ik wil thuis mijn eigen provider gebruiken en buiten mijn mobiele abonnement, hoe stel ik dit in op mijn telefoon, zodat ik minder data gebruik van mijn abonnement.

Verwijderde gebruiker
6 jaar geleden
1.6K

Antwoorden (1)

Smartphones gebruiken standaard alleen mobiele data als er geen wifi beschikbaar is. Dus als je thuis wifi hebt, zal je smartphone dat gebruiken (mits ingesteld, natuurlijk). Ben je buiten het bereik van je wifi, dan schakelt hij over op mobiele data.
6 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
6 jaar geleden
Oke dus als ik mijn wifi heb ingeschakeld, dat heb ik standaard, dan schakelt hij vanzelf over als ik b.v. naar buiten ga? En ook weer vanzelf terug a.s ik thuis kom? Hoef ik niks anders in te stellen dan dat? Ik zie nl op mijn instellingen slimme netwerkwissel... dat hoef ik niet in te stellen? Bedankt voor het eerdere antwoord.
Verwijderde gebruiker
6 jaar geleden
Ja, je moet wél slimme netwerkwissel gebruiken; dat is precies waar het voor bedoeld is! Er valt in zoverre een kanttekening bij bovenstaand antwoord te plaatsen dat beschikbaarheid van wifi niet voldoende is; je telefoon moet ook daadwerkelijk gebruik kunnen maken van het aangeboden wifi-signaal, dus het wachtwoord moet ingesteld staan. Dit is bij jou kennelijk wel het geval.
bamibal
6 jaar geleden
Dat "slimme netwerkwissel" kan ervoor zorgen dat je toch van je mobiele data gebruik maakt als je wifi-signaal wat zwakker is. Als je zeker wilt weten dat er niet onnodig mobiele data gebruikt wordt, dan kun je dat beter uitschakelen. Als je buiten het bereik van je wifi komt, schakelt hij sowieso om naar mobiel, en weer terug als je weer thuis komt. Daar hoef je verder niets voor in te stellen.
Verwijderde gebruiker
6 jaar geleden
Het hangt dus van je prioriteit af of je netwerkwissel aanzet. Overigens, als je zeker wil weten dat je geen data verbruikt van je bundel kun je mobiele data ook (tijdelijk) uitzetten.
Verwijderde gebruiker
6 jaar geleden
Dank voor de antwoorden allemaal, en even voor Sandokan...mijn mobiele data uitzetten gaat dat bij netwerken... sorry maar ben niet zo op de hoogte, heb alleen thuis altijd gebruikt, maar mobiele data uitzetten klinkt goed om zeker te zijn inderdaad... waar doe ik dit? Dank je voor de moeite.
Verwijderde gebruiker
6 jaar geleden
Ja, dat klopt: dat kun je doen via Instellingen > Mobiele Netwerken. Zie het stappenplan op https://forum.t-mobile.nl/overige-toestelmerken-365/mobile-data-uitzetten-voor-beginners-234748/ Overigens kan het (afhankelijk van de Androidversie die je gebruikt) ook sneller: sleep van bovenaf het zgn notificatievenster naar beneden en zet 'Mobiele Gegevens' uit. Als het daar niet tussen staat kun je ook op de vierkantjes helemaal rechtsbovenin klikken en het daar uitzetten. Ik hoop dat het duidelijk is.
Zie https://handleidingen.vodafone.nl/samsung/galaxy-s4-mini/het-toestel-aanpassen/mobiele-data-in-of-uitschakelen/