kan ik mijn simkaart van GSM topdeal in een andere mobiel doen dan die ik bij het abonnement heb gekregen?

Ik heb bij GSM topdeal een abonnement afgesloten. Daarbij kreeg ik een Samsung Galaxy Y, ik vind hem toch wat te klein en wil daarom graag een andere mobiel aanschaffen met grote beeld etc. Weet iemand of je de simkaart met je abonnement in een andere simlock vrije mobiel kunt doen?

BVD.

Nee ik heb geen zin om het uit te proberen en in een andere mobiel te doen..

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
1.3K

Het beste antwoord

Je kunt de simkaart in een simlock vrij toestel zetten.
Geen probleem.

Het oude toestel zou je kunnen verkopen. Deze is met de grootste waarschijnlijk ook simlock vrij omdat je hem gekregen gekocht hebt bij een abbo

Ik had een nokia n 97 ging heel snel kapot, nu simlock vrije iphone4
Gaat super.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden

Andere antwoorden (2)

zoals je al zei moet de nieuwe mobiel wel simlock vrij zijn (of dezelfde provider als de vorige hebben). je kunt dan gewoon de simkaart verwisselen.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
de beperking zit hem meestal niet in je simkaart, maar in de simlock van je telefoon.
dus als je een simlockvrije telefoon hebt, moet dit zonder problemen kunnen.
echter, heb je een hele oude simkaart en telefoon, en stop je deze kaart in een hele nieuwe, heb je kans dat dit niet werkt door de ouderdom van de simkaart.
ook kan het zijn dat je een grote simkaart in een kleine simkaarttelefoon probeert te stoppen.
deze simkaarten zijn elektronische hetzelfde, alleen het formaat is kleiner.
nieuwe kaarten worden gelevert als een soort uitdrukkaart, waardoor je van een grote een kleine kunt maken.
stop je je kaart dus in een andere telefoon zoals een nokia 5800 (ik noem maar wat heh) zou dit perfect moeten gaan, maar de iphone maakt naar mijn weten gebruik van een kleine simkaart.
is dit het geval, dan kun je hem bij knippen, dit is echter wel riskant.
ook kun je hem om laten zetten bij je provider.