Wat is de meest duurzame merk schoenen waar je goed op kunt wandelen?

En behoort het merk Ecco tot zo een merk?

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
8K
bamibal
12 jaar geleden
Wat bedoel je met duurzaam? Dat ze lang meegaan? Of wat men tegenwoordig duurzaan noemt, milieuvriendelijk gemaakt?
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Houten klompen, erg duurzaam! Weet niet hoever je wilt wandelen..? ;)

Antwoorden (8)

ECCO hoort zeker bij kwaliteit schoenen. verder kan je nog kijken naar clarks of lacoste.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Amadea
12 jaar geleden
Ecco's hebben nogal dunne zolen, daar voel je alle steentjes onder. Wel goeie schoenen, zeker, maar niet geschikt als wandelschoenen.
Schoenen van Meindl, Lowa, Teva.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Rieker, Waldlaufer, Footnotes, Think enz kun je erg goed op lopen omdat ze een hele goede pasvorm hebben. . Maar of ze duurzaam zijn dat weet ik niet.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Ecco is een goede gemiddelde schoen. Mijn voorkeur zal blijven uitgaan naar de Van Bommel schoenen, maar dat is een heel persoonlijke smaak. Met Van Bommel schoenen heb ik nog nooit last van zere voeten gehad, of dat ik de schoenen moest "inlopen". Aantrekken en weglopen, zo simpel was het. Ander mensen zullen waarschijnlijk ander ervaringen hebben, of dezelfde ervaringen met andere merken schoenen.
Oké, de Van Bommel is wel wat prijziger dan de gemiddelde schoen, maar dan heb je wél een kwaliteitsproduct.

ttp://www.vanbommel.com/nl/
12 jaar geleden
Wandelschoenen heb je in verschillende soorten (Categorie A t/m D). Het hangt ervan af wat je ermee wilt gaat doen. Ecco heeft een lijn wandelschoenen die soepel zijn en makkelijk lopen. Ze zijn zeker geschikt om mee te wandelen op normale wegen en bospaden en zo. De duurzaamheid is prima, ze zijn alleen niet stug, dus ze kunnen beschadigen als je er mee op ruw terrein wandelt. En je voeten hebben er dus ook wat minder steun aan.
Naast ecco's kun je dan ook nog denken aan Meindl, Lowa, Hanwag etc.

Ga je echter echt avonturen beleven, van gebaande wegen af en de bergen in en zo, dan heb je aan ecco's helemaal niks. Dan koop je bij bijv. Beversport schoenen van categorie B, C of D. Een B is al iets steviger dan een A schoen en bij C en D geldt dat nog meer. Ik heb een categorie A en B schoen en ik draag veel liever de A schoenen, die lopen lekkerder. Aangezien ik ook tijdens het wandelen al twee keer mijn enkel/voet gebroken heb, zou ik waarschijnlijk veel beter een B schoen kunnen dragen. Ik loop te veel in het donker en tijdens slechte weersomstandigheden. Dus je moet voor jezelf duidelijk hebben waar je het voor gaat gebruiken.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
persoonlijk adviseer ik kisten.
ik draag ze zelf altijd, behalve als voor het werk dat ik doe stalen neuzen verijst zijn.
kisten moet je wel inlopen, maar dan zitten ze ook goed.
gebruik ze zelf ook altijd voor scouting en geo-cachen.
je koopt ze bij de dump.
eenmaal aan het gewicht gewend, en je draagt ze altijd.
ze gaan ook vrijwel niet kapot.
je doet er dus heel lang mee.
over ecco weet ik niets.

succes
Bronnen:
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Rohde is ook een goede schoen met voetbed.
Loop er al jaren op.
12 jaar geleden
Ecco s zijn best wel goede schoenen, maar ik heb persoonlijk iedere keer als ik mijn ecco s aan heb een wrijfplek achter op de hak van mijn linker voet. Dus als ik ga lopen dan draag ik mijn Salomons. Ik heb ook Lowa s en die zijn ook heel goed, die zijn iets minder zwaar dan mijn Salomons Maar mijn Salomons zijn wind en water dicht. Mijn Lowa s zijn dat niet, maar ze zijn wel wind en water dicht te koop.Dan zit er goratex in. Kisten zijn ook heel goed om hele einden mee te lopen alleen het nadeel van kisten vind ik iedere keer weer die veters strak dicht te maken, want een kist heeft nogal lange veters en veel ogen waar ie door heen moet.Dus ik vind dat nogal veel werk. En dan heb ik ook nog een neef en die (geloof het of niet) loopt al 10 jaar lang elke dag op de zelfde nike sport schoenen en loopt daar ook al jaren de 4 daagse mee. Dus das wel heel erg lang. ( Maar ondertussen is ie nu toch eigenlijk wel een keer toe aan nieuwen)Ik heb nooit nike s gehad.Maar mijn neef dus wel vandaar dat ik dat weet en mijn Lowa s gingen nooit langer mee dan een jaar en dan waren ze echt wel versleten( dat zag je misschien niet aan de schoen maar ik merkte het wel aan mijn rug. ) Dus als je t mij vraagt dan zeg ik... Koop Nike schoenen. Die gaan 10 jaar mee , je kunt er ieder jaar de 4 daagse op wandelen en je krijgt er geen rug pijn van ( misschien hooguit zweet voeten maar daar heb je zooltjes voor te koop)