Zijn de (ondergrondse) gangen van een station wandelgebied of fietsgebied?

Ik loop iedere dag door een zeer drukke gang onder de perrons, en dan komen er ook nog een paar gekken die er keihard met de fiets doorheen scheuren. Mag dat nou eigenlijk? Of niet?

Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden

Het beste antwoord

Als het een fietspad was, was dat wel duidelijk aangegeven. Ook had er dan een stoep naast gelegen.
Om in het ondergrondse gebied te komen, moet je doorgaans over de stoep, en over een trap. Overduidelijk geen fietspad meer!
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden

Andere antwoorden (5)

Ik fiets altijd en op het fietspad daar maar daarnaast zit een stoep waar mensen op lopen
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Het verschilt een beetje per station, maar ik denk wat jij bedoeld de tunnels zijn onder het station. Dit zijn gewoon loopgebieden. Gewoon niet aan de kant gaan voor die mensen, als ze echt hard rijden en plots moeten remmen gaan ze vanzelf onderuit, misschien dat ze er dan iets van leren.. :) Hadden ze er maar niet moeten gaan fietsen..

Ik ken het trouwens ook, mij viel het op dat het relatief vaak vrouwen zijn, is dat bij jou ook zo of was dat meer toeval?
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Het zijn officieel wandelgebieden. Maar als er geen kip is en als je dan rustig fietst en niet langs de afritten flitst kan er weinig gebeuren. Maar officieel mag 't niet.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Je bent te gast op het terrein van de NS en daar wordt je geacht te wandelen. Ik kan me er best wel iets bij voorstellen dat iemand op Amsterdam Centraal van spoor 1 naar spoor 12 fietst. Maar dit mag niet...

Op de stations is er per definitie geen sprake van een wandel- of fietsgebied. In een gebouw fiets je niet. En daar horen de gangen ook bij...
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Als ik je goed begrijp over de locatie klinkt het alsof het gewoon voetgangersgebied is en er dus niet gefietst mag worden.