Bouw je met hardlopen spieren op? Zodat je aan komt?

Sinds ik aan het hardlopen ben ben ik zwaarder geworden en dat was nou net niet de bedoeling!

Weet jij het antwoord?

/2500

Om vet te verliezen MOET je minder calorieen opnemen dan je verbrand. Je lichaam zal dan vet ook spierweefsel gaan verbranden. Vet is lichter dan spiermassa dus als je nu gaat hardlopen dan klopt het dat je gewicht eerst toeneemt simpelweg omdat je minder vet krijgt en meer spiermassa. Door naast te trainen ook goed te letten op de hoeveelheid calorieën welke je dagelijks eet kun je langzamerhand gewicht gaan verliezen. Weet wel dat dit een langzaam proces is. Het voordeel van dit is wel dat als het er langzaam vanaf gaat dat het er dan ook minder snel aankomt, mits je natuurlijk gezond blijft eten. Heel veel succes! De doorzetter wint!

Let ook op je taille, en andere plekken. Deze plekken zullen waarschijnlijk smaller geworden zijn. Misshien geeft dat weer meer motivatie om door tegaan:) dus niet alleen wegen maar ook kijken wat er met je lichaam gebeurt.

Spieren wegen inderdaad meer dan vet, maar daar zal het niet door komen. Van hardlopen wordt je namelijk niet enorm gespierd, hooguit heel weinig in je benen. Kijk maar eens naar hardlopers, dat zijn allemaal spijkers ;-) Houdt er rekening mee dat het even duurt voor je daadwerkelijk gewicht verliest. Als je op een dag ieder uur op de weegschaal gaat staan, kan je gewicht 2kg "heen en weer gaan". Weeg jezelf daarom op een vast moment, bijv. 's-morgens, na het opstaan én na de toiletgang. Dan is het vast een stuk constanter. Ik liep zeker een half jaar hard (2-3x per week, meer is te veel!) voor ik serieus en consequent gewichtsverlies bemerkte. De rest zul je met "niet snacken, niet snoepen" moeten bereiken. Suc6 he!

Het antwoord op je vraag is simpel. Met fysieke inspanning bouw je spieren op, dus ook met hardlopen. De intensiteit/kwaliteit/kwantiteit/rust/voeding etc heeft te maken met de mate waarin dit gebeurt. Tevens zal je lichaam veel meer vocht vasthouden, dit ter bescherming van veel vitale delen in je lichaam; mooi he ;)! Mijn tip is: Drink veel water, eet gevarieerd gezond (schijf van 5) en snack niets tussendoor. Als je dat onder controle hebt begin je met 2/4/6/8/10 etc minuten met hardlopen. Hou dit vol en alles komt goed... p.s NIET of onregelmatig eten is het slechtste wat je kan doen... so you know

dus...heel simpel gezegd... je wint spier maar verliest vet..... totdat er geen vet vet meer is om te verbranden!!!