Wat is het verschil tussen lopen en wandelen?

Lopen en wandelen, wat is het verschil? Het is toch allebei hetzelfde? Waar zit het verschil?

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
21K

Het beste antwoord

Lopen doe je al, als je van bijvoorbeeld de bank naar de keuken gaat, kan dus ook binnen zijn.
Wandelen is met een vooropgezet doel: je gaat een stuk lopen met als doel van a naar b te gaan, en het is buiten.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden

Andere antwoorden (6)

lopen: dit kan langzaam lopen, hard lopen, rennen, sprinten, kuieren, etc zijn.

Wandelen: dit is rustig lopen.

Toegevoegd na 5 minuten:
uit de encyclopedie:
lopen: het voorbewegen met de benen
wandelen: langzaam lopen voor je plezier
12 jaar geleden
Wandelen is meer in "marstempo" zoals militairen lopen of vierdaagse lopers. (6 km. per uur)
Lopen is het op de voeten staande voortbewegen en heeft in principe een rustiger tempo
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Lopen doe je uit noodzaak, wandelen voor je plezier.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Lopen is een beweging, wandelen een activiteit. Bij wandelen staat lopen inderdaad centraal, maar als je loopt wil dat niet zeggen dat je ook wandelt. Vergelijk het met praten en kletsen.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Lopen is je voortbewegen met gebruik van de benenwagen en als noodzaak. Het tempo kan verschillend zijn.

Wandelen is je voortbewegen met gebruik van de benenwagen maar voor je plezier en meestal op je gemak, maar niet noodzakelijk.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Als ik het zo bekijk is lopen: normaal lopen over straat in de winkel etc etc
en het woord wandelen meer als : je hond uitlaten,wandelen in het bos etc etc.

Toegevoegd na 19 seconden:
zoals bij de hond: ik ga wandelen met de hond.