Hoe zorg ik ervoor dat ik in zéér korte tijd meer conditie krijg?

zeg maar in een maand tijd.

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
in: Sport
4K

Antwoorden (7)

door elke morgen in alle vroegte te gaan joggen
elke dag een stukje verder op t eind van de maand loop je heel de stad door op een draf
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
elke dag is echt veel te vaak, zeker voor een beginner. Om de dag lijkt me veel beter.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
elke dag is elke dag
opbouwen noemen ze dat..
Door elke dag consequent te sporten. Geen dag overslaan; als je bijvoorbeeld hardloopt steeds een stukje verder; als je te zwaar bent kun je beter gaan fietsen (minder belastend voor je knieën).
Gezond eten en volhouden.
Je zult niet na een maand al een topatleet zijn, maar verbetering van je conditie is zeker mogelijk.
Succes!
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
elke dag is echt veel te vaak, zeker voor een beginner. Om de dag lijkt me veel beter. Je moet namelijk ook rusten, anders krijg je snel blessures.
trap op en af lopen: steeds vaker, langer en sneller
goede loopschoenen zijn essentieel voor de steun en demping, met name voor je knieën, voetzolen en rug.

spinning is ook goed, kost vaak wel geld om lid te zijn van een sportschool oid. voordeel tov lopen is dat het minder blessuregevoelig is.

mag ik vragen wat het doel is? bv een marathon of andere hardloopwedstrijd lopen?

pas op voor overbelasting! naast inspanning is rust ook heel belangrijk, goed slapen en eten.

succes!

Toegevoegd na 27 minuten:
nieuw motto voor je: zweten is goed en spierpijn is fijn!

zorg na het sporten dat je je spieren weer goed oprekt, voorkomt een deel spierpijn.
goede warming up en cooling down zijn ook belangrijk om blessures te voorkomen
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Iedere dag bewegen. Hoe is leeftijdsafhankelijk.
B.v. iedere dag een half uur stevig wandelen of als je dat kan een half uur stevig hardlopen.
Wat heel goed is voor je conditie is minstens een half uur stevig doorzwemmen. Maakt niet uit hoe, als je maar consequent flink in beweging bent. Zwemmen kost veel energie en je gebruikt er de meeste spieren mee.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Er zijn verschillende hardloopschema's die jou binnen geringe tijd fit kunnen krijgen. Aan de hand van een intervaltraining die per sessie zwaarder wordt, kan jij je conditie opbouwen. Let wel op dat je niet te snel gaat, want een (langdure) blessure is zo opgelopen.

Ik weet dat 'Start to Run' een schema heeft voor drie maanden. Ik denk dat op internet ook wel een schema te vinden is voor een kortere periode. Onthoud wel dat je conditie opgebouwd moet worden. Van 0 naar 100 in een maand is natuurlijk geen doen.

Luister goed naar je lichaam!
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Fietsen! Lopen! Rennen!
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Elke dag op een crosstrainer zorgt ook voor een super conditie!
Zorg wel dat je dit volhoud en daarbij een goede voeding en je zult merken dat je conditie snel verbeterd is!;)

Succes!