Hoe begin je en bouw je je conditie op met hardlopen en wandelen?

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
in: Sport

Antwoorden (6)

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
wandelen doe ik niet maar hardlopendes te meer ,gewoon beginnen met een drafje dat je denkt dit hou ik wel 10 km vol dat is de goede snelheid ,en de laatste honderd meter even een lekker sprintje ,en je zult vanzelf elke keer wat langer of harder kunnen,met ups en downs natuurlijk succes
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Wat is de reden dat je wilt gaan hardlopen of wandelen? Als het voor afvallen is, is wandelen een goede optie en dat samen met hardlopen. Als je niet veel gelopen hebt, moet je oppassen voor blessures.
veel succes
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Er bestaan diverse schema's die je op weg kunnen helpen.

Deze zijn afhankelijk van wat je aankan. Ik zou voorstellen om het geleidelijk aan op te bouwen.

Als je googled op 'Start to Run', kan je een serie 'opbouwende MP3' vinden die je in een serie van 26 lessen op weg helpen naar de 5km. Dit gebeurt geleidelijk en met heel veel hints/tips en goede muziek. Stuur maar een berichtje als je hulp nodig hebt met vinden van de lessen.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Hier kan je een schema vinden;

http://www.runinfo.nl/schemabeginners.htm
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Ik ben destijds begonnen met het programma "Vlaanderen sportland" van Evy Gruyaerts. Daarmee wordt je in 27 lessen van 0 naar 5 kilometer gecoacht, aangemoedigd door een enthousiaste presentatrice en vergezeld van lekkere muziek.

Mocht je interesse hebben en ze online niet meer kunnen vinden, doe me dan even een PB'tje, dan zet ik ze ergens neer waar je ze kunt downloaden.
Mocht je zo verslaafd raken dat je de 5 km in no time kunt lopen en meer uitdaging willen, ik heb ook haar versie van 5-10 km.