Hoe oud moet jeugdspeler zijn voor profcontract?

Hoe oud moet een speler zijn als een profclub een jeugdspeler een profcontract mag geven? En maakt de eredivisie dan wat uit met bijvoorbeeld de Bundesliga of de Premier League?

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
in: Voetbal
2.6K

Het beste antwoord

Kort maar krachtig
In nederland krijg je een jeugdcontract op 16-jarige leeftijd
je moet een test doen op je 18e en als je daarvoor slaagt mag je een Normaal-Contract krijgen
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden

Andere antwoorden (2)

In nederland is het 16 geloof ik, dit was voor RBC in 2010,

Het record staat momenteel op 15, maar ligt denk ik heel erg aan het contract wat ze krijgen.

Oude spelers kunnen wurg contracten krijgen, hoe jonger hoe minder strikt het moet zijn verwacht ik maar daar zou je alle wetboeken op na moeten slaan.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Om een volledig profcontract te krijgen moet men tenminste 18 jaar zijn, ook dan pas komt men in aanmerking voor een zogenaamde transfer.

Voor je 18de levensjaar kan je een werk-leer overeenkomst met een profclub sluiten.