Spierpijn in dijbeen.

Haai ik had net een training van voetbal van 6 tot 7uur.
En nu heb ik spierpijn/last van me dijbeen.
wat moet ik doen?rekken en strekken?HOE?
kunnen jullie dat even uitleggen hoe dat moet?
Ijs erop leggen?

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
in: Voetbal
1.3K

Antwoorden (5)

nee geen ijs erop
ga maar lekker in een warm bad zitten en onder water je dijbeen masseren
eenmaal uit bad leg er warme doeken op en smeer er wat tijgerbalsem op
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
'k zou zeker niet je been belasten. Hooguit te testen wat de maximale belastbaarheid is en waarnaar de pijn eventueel uitstraalt. Pijnstiller kan voor nu zijn vloeibare advil spray speciaal voor spieren en gewrichten. Is voor uitwendig gebruik! Pas als de pijn zonder pijnstiller langer dan twee uur wegblijft de belastbaarheid zien op te voeren. Dat is het denk ik voor nu. Als er iets is gekneusd denk ik aan het homeopathische middel Arnica dat zowel in- als uitwendig is te gebruiken. Sterkte!
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
heb je spierpijn aan de voor- of achterkant van je bovenbeen?
een warming-up en cooling-down zijn altijd aan te bevelen en spieren oprekken ook.

je hamstrings (achterkant bovenbeen) kun je oprekken door voorover te buigen, knieën recht houden, voeten ongeveer 30-40 cm uit elkaar, zie 1e plaatje

je quadriceps (voorkant bovenbeen) kun je oprekken door rechtop te staan, 1 been helemaal te buigen, je enkel vastpakken en omhoog trekken, kantel hierbij je bekken naar voren om je spieren meer op te rekken, zie 2e plaatje

geeft de voetbaltrainer geen rek- en strekoefeningen btw?

Toegevoegd na 55 minuten:
warming-up en cooling-down en rek- en strekoefeningen zijn om te voorkomen dat je blessures krijgt en zoveel mogelijk voorkomen dat je spierpijn krijgt, helemaal voorkomen kun je niet.

wat zimonzlot zegt klopt, als je eenmaal spierpijn hebt, kun je niet veel doen.

ik probeer het altijd zoveel mogelijk te voorkomen door bovenstaande oefeningen.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
spierpijn is een natuurlijk proces. Het komt voort uit beschadigingen van de spiervezels. Door die beschadigingen wordt de spier sterker. Het spierweefsel gaat zich herstellen, wat de pijn oplevert.

Rekken en massage werkt totaal niet. Sterker nog, het werkt juist averechts. Zalfjes etc... hebben ook geen zin. Laat de spierpijn gewoon lekker uitzieken. Het gaat vanzelf over. Je kunt het herstelproces helaas niet versnellen.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Lekker helemaal niks doen. Languit op je bed/de bank tv kijken en na een tijdje/paar dagen trekt het vanzelf wel weer weg.