Waarom doet Rusland mee aan het EUROPEES Kampioenschap voetbal?

Rusland zit samen met Polen, Tsjechië en Griekenland in Groep A. Maar Rusland heeft toch niets met Europa te maken?

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
in: Voetbal
12.2K

Het beste antwoord

Een gedeelte van Rusland ligt in Europa net als Turkije
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden

Andere antwoorden (2)

Er ligt een klein deeltje vn Rusland in Europa
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
"Rusland is een land, gedeeltelijk gelegen in Europa (Europees Rusland) en gedeeltelijk in Azië. Het land ligt echter vanuit een politiek perspectief in Europa, omdat de belangrijkste delen ervan in het Europese deel liggen en ruim 70% van de bevolking hier woont."

http://nl.wikipedia.org/wiki/Rusland

Kortom: het grootste deel ligt in Europa, de meeste inwoners zijn Europeanen, dus is het logisch dat ze meedoen met de Europese competities.

Toegevoegd na 3 minuten:
Je zou beter kunnen vragen waarom Australië meedoet met de Aziatische kwalificatietoernooien ipv de Oceanische, dat is een stuk onlogischer.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
En israël ook
En dan heb je ook nog turkije .