Wat is de rede van bommel in de wereld zo slecht word gezien?

als ik soms filmpjes op youtube van hem zie en het commentaar dat eronder staat van de mensen uit nl, maar ook voornamelijk uit andere delen van de wereld is niet normaal soms (voor mij is dit onbegrijpenlijk) kan iemand uitleggen waarom hij niet altijd zo geliefd is? is dit alleen vanwege zijn harde aanvallen soms?

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
in: Voetbal

Het beste antwoord

Hij speelt inderdaad erg hard, vaak de grens opzoekend en even vaak er over heen. Ook heeft hij irritante trekjes om een tegenstander uit de tent te lokken zonder dat de scheidsrechter het in de gaten heeft. En vaak gaat hij ook gewoon ordinair over de schreef. En dat....dat is wat veel mensen tegenstaat.

Van de andere kant, hij weet als geen ander wat je af en toe moet doen om een wedstrijd open te breken, c.q. te winnen. Mooi voetbal is niet altijd een garantie voor 3 punten. En resultaat is toch het enige dat telt in het hedendaagse voetbal. De belangen zijn te groot om je vast te houden om de schoonheid van het spelletje. En van Bommel weet dat donders goed.

Een controlerend middenvelder controleert daadwerkelijk. Mooi voetbal als het kan en hardheid wanneer het nodig is!
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden

Andere antwoorden (1)

De finale-wedstrijd was gewoon onnodig hard.
Met name Van Bommel speelde daar of zijn leven ervan
af hing. Grove tackles, provoceren en de scheidsrechter beinvloeden. Als je het objectief bekijkt (is moeilijk, ik weet het!) was het een finale onwaardig met name van
Nederlandse kant (m.n. Van Bommel, De Jong, Heitinga)
Mark van Bommel, die bij de andere wedstrijden uitstekend en fair speelde, viel op door zijn spelbederf.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
+1 als compensatie op een ander antwoord dat wel goed was maar waar ik perongeluk op - drukte
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
synpathiek!