Wat is gezond eten voor bij sporten ?

Hai, ik ben een meisje van 17 jaar. Ik vind het heerlijk om te hardlopen en doe een vechtsport 1 keer in de week. Ik wil graag gezond eten om gezond te blijven maar ik wil niet aankomen ik wil graag een strak en gezond lijf.
Heeft er iemand tips wat ik precies kan eten voor ontbijt en tussendoor? Avond eten maakt mijn moeder. Iets wat niet te veel geld kost en wat makkelijk te maken en mee te nemen is ( ik zit nop op school).
Ik had wel iets gelezen of oatmeal dingen.
Ik weet vaak niet wanneer je kunt eten hoeveel en wat.
Heeft er iemand tips voor mij ??
Victoria

Weet jij het antwoord?

/2500

Gebruik lekkere, verse producten, dus bijvoorbeeld fruit en groenten. Je kan hier van alles mee, je kan er een shake van maken, een salade, los, ga zo maar door. Om het vullend, energierijk en gezond te maken, kun je er superfoods bij doen. Voorbeelden van superfoods: Bessen --> blauwe bes Noten --> kokosnoot Zaden --> Chia zaad Groenten --> bieten En zelfs pure chocola wordt gezien als een superfood! En nog veel meer, google maar eens! Recepten zijn er ook genoeg te vinden.. :) Elke superfood heeft ook zo zijn eigen goede eigenschappen. Zo kun je een gevarieerd, gezond en toch energierijk dieet samenstellen. Let er wel op dat je niet te dun wordt, je bent nog in de groei. Succes!

Het is goed als je voor het sporten veel koolhydraten eet. Dit kan je het best doen om een uur van te voren. Het is ook belangrijk dat als je gaat eten voor het sporten, dat je veel energie in je lichaam krijgt. Wat ik je aanraad is pasta. Pasta is een maaltijd wat bijvoorbeeld een topsporter als Arjen Robben eet voor het sporten. Het bevat veel energie en koolhydraten. Voor meer informatie kan je even kijken naar de bron wat ik achter gelaten heb bij mijn antwoord. Ik hoop dat ik je heb geholpen met je vraag. Succes met sporten!

Bronnen:
http://www.goedgevoel.be/gg/nl/292/Sportti...

Stel zelf een vraag

Ben je op zoek naar het antwoord die ene vraag die je misschien al tijden achtervolgt?

/100