Waarom kan Ajax zich voetballers veroorloven en Feyenoord niet?

Ze zitten in dezelfde schuld categorie van de KNVB en Ajax maakt een verlies van 21 Miljoen afgelopen jaar.
Toch weigert Ajax een bod van ruim 20 miljoen op Suarez en doen nog leuke aankopen dit jaar!
Waarom kan Ajax dit? En Feyenoord niet?

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
in: Sport

Het beste antwoord

Het is voor een deel natuurlijk de financiën, daarbij, de fout die wordt gemaakt is: Ajax heeft een verlies van 21 miljoen. Dat is iets anders dan een schuld hebben zoals Feyenoord heeft.(hoeveel dat is weet ik niet. Ajax zal haar schulden zeker ook hebben, maar dan op andere gebieden.(bv bij de gemeente)

Ajax zal wel moeten oppassen, maar kan in principe gewoon die speler aantrekken. Daarbij weet Ajax dat er binnen korte tijd vele verdient zal worden aan transfergelden. zowel Suarez, Van der Wiel, en Stekelenburg, zullen niet voor bedragen onder de 17 miljoen gaan vertrekken. Suarez waarschijnlijk niet eens onder de 30, en 20 voor Steek sluit ik ook niet uit.

Dus Ajax staat er ook financieel wat beter voor dan Feyenoord.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden

Andere antwoorden (3)

Waarschijnlijk omdat het bestuur meer lef heeft, maar de bank heeft ook een woordje mee te spreken!!!!
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Ajax zijn vermogen is veel groter dan Feijenoord.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Ajax heeft zich geplaatst voor de Champions League en krijgt daardoor al enkele miljoenen extra binnen dit jaar, niet alleen aan kaartverkoop en tv-rechten, maar ook aan geld van de UEFA.

Feyenoord heeft zich helemaal niet Europees weten te plaatsen en zal dus al haar inkomsten dit jaar uit de nationale competitie moeten halen.

Daarnaast heeft Feyenoord al jaren een financieel wanbeleid gehad. Spelers werden veel te duur gehaald, flopten bij Feyenoord en gingen met verlies de deur uit. Ajax weet de meeste spelers met winst te verkopen.

Verder zal ook de beursgang Ajax nog wel geholpen hebben.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Noem is 1 geflopte voetballer die Feyenoord heeft aangeschaft
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Op onderstaande site een lijst van de 100 top-aankopen en de 100 flop-aankopen voor Feyenoord. http://www.feyenoordgeschiedenis.net/top-en-flop-100.htm Wat dan wel weer frappant is, is dat de spelers die bij Feyenoord flopten en waar ze verlies op leden bij doorverkoop het later bij andere clubs vaak meer dan redelijk deden. Eén van de grootste miskopen van Feyenoord blijf ik de aankoop van trainer Gullit noemen.