Hét vraag- en antwoordplatform van Nederland

Hoe zie mijn eet en cardio schema eruit als ik in 2 weken zoveel mogelijk vet wil verbranden.

Ik vraag naar 2 weken omdat ik wil kijken. Wat er voor nodig is om resultaat te zien uiteindelijk wil ik nog 4 weken extra met het aangeboden schema verder gaan. Ik heb veel discipline en zal ook alles opvolgen. Graag alleen serieuze en ervaren reacties

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
in: Sport
627

Heb je meer informatie nodig om de vraag te beantwoorden? Reageer dan hier.

Antwoorden (4)

2 weken is wel erg kort om "veel" kilo's kwijt te raken. Ik weet niet hoeveel kilo je kwijt wilt raken.
Om je vet verbranding zo goed en effectief mogelijk te laten lopen is het goed om op de volgende punten te letten.

- Probeer zo min mogelijk Koolhydraten te eten maar wel eiwitten voor je spieren.
- Als je goede discipline hebt, probeer je 3 x per dag een maaltijd te nuttigen. (gezonde keuze's)
- Als je traint op de sportschool, doe dan eerst krachttraining en daarna (minimaal) een half uur cardio training. Daarmee zou ik je advieseren om gebruik te maken van de loopband. Als training kun je het beste een interval training doen. De personal trainer zou je wel kunnen vertellen hoe je dat zou kunnen doen en anders kun je het Google'n.
-Eet veel fruit en probeer zoveel mogelijk suikers/tussendoortjes enz te vermijden.

Bovenstaand is een beetje de basis die je nodig hebt voor een (snelle) vet verbranding. Succes!!

(Antwoord is gebasseerd op eigen ervaring)
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Je wil vet kwijtraken, geen kilo's maar dus puur vet.

Veel krachttraining, meer spiermassa zorgt voor snellere stofwisseling, dus vetverbranding.

Zeg dus 1 weekje
4 dagen krachttraining, een sessie van een uur.
2 dagen cardiotraining , lange sessies ga naar buiten fietsen, lopen, skaten of wat dan ook. Een lange sessie met een constante hartslag van 60% van je maximale hartslag. Dat is zo'n 220 minus je leeftijd het getal wat je dan overhoud daar 60% van.

Dan fiets/loop je op een rustig tempo en kan je het heel lang volhouden. De vetverbranding begint pas na 20 minuten.

Qua eten, minder vet meer eiwitten. Maar wel genoeg eten ongeveer 5 tot 6 keer per dag een kleine maaltijd. Als je te weinig eet gaat je lichaam je vet vasthouden als reserve, en verbrand je alleen spiermassa. Dus je verliest dan wel gewicht, maar geen vet.

Succes!
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Naast bovenstaande tips, nog wat over voeding om je stofwisseling en dus je vetverbranding omhoog te krijgen:

4-Gebruik gezonde vetten. Omega-3 vetten en lijnzaadolie zijn niet alleen zeer gezond maar deze zorgen ook voor een betere stofwisseling.
5-Gebruik groene Thee. Groene thee bevat cafeïne en natuurlijke antioxidanten welke jouw stofwisseling zullen verbeteren.
6-Zorg voor voldoende nachtrust. Veel mensen weten het niet maar ook als je slaapt wordt er vet verbrand.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Wanneer je echt maximaal wilt verbranden kun je je krachttraining ook in circuitvorm doen, gericht op hypertrofie. Dus veel compound oefeningen op hoge intensiteit. Enne, "iedereen" weet wanneer je vet wilt verbranden je iets minder moet eten dan je verbruikt. Als jij geen antwoord hebt op de vragen: Hoeveel voeding heeft mijn lichaam per dag nodig? en hoeveel eet ik? je moet gaan nadenken over je motivaties.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden

Weet jij het beter..?

Het is niet mogelijk om je eigen vraag te beantwoorden Je mag slechts 1 keer antwoord geven op een vraag Je hebt vandaag al antwoorden gegeven. Morgen mag je opnieuw maximaal antwoorden geven.

0 / 2500
Gekozen afbeelding