Hét vraag- en antwoordplatform van Nederland

Hoe krijg ik een zwembad goedkoop warm?

Het zwembad heeft een inhoud van 2400 liter we hebben nu wel al de pomp aangesloten aan een dertig meter lange slang die over het dak verspreid ligt zodat het schone water al een paar graden verwarmd is

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
in: Sport
1.3K

Heb je meer informatie nodig om de vraag te beantwoorden? Reageer dan hier.

Antwoorden (7)

Ha, die Zois;

Overdag de zon haar werk laten doen en 's avonds en 's nachts de boel afdekken. Het warme condenswater van de wasdroger opvangen en er bij mengen (is immers brandschoon).
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Geduld, zelfs de zeewater temperatuur, stijgt na vele dagen zon, daarbij vergeleken is jouw zwembad maar een 'bakkie' :)
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
De slang en pomp aan een oude radiator aansluiten en deze op het dak (of in de tuin) leggen, zodat meer warmte opgenomen kan worden. Evt. nog een radiator in het bad leggen om de warmte sneller af te geven.

Het bad zelf op styrodur (piepschuim) platen plaatsen en ook plastic of piepschuim platen als afdekking gebruiken om 's nachts de warmte vast te houden.

Toegevoegd na 1 minuut:
Bij gebrek aan zon kan men de eerste radiator ook boven/in een vuur hangen.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Let er ook op dat je die pomp alleen aan zet als de radiator WARMER is dan het zwembad water. Denk er aan dat 's nachts anders juist extra afkoeling optreed via die radiator.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
@Hansv
Er staat ook niet dat het gratis moet.
@reinier
dat lijkt me niet meer dan logisch...
zowel de slangen als de radiator zwart verven zodat ie lekker veel warmte opneemt. Je kan ook de kinderen uit de buurt een middag uitnodigen, dat warmt ook op!
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Er is al aangeraden om bv een radiator te gebruiken en die zwart te maken.
Die kan behoorlijk warm worden en gaat dan weer warmte uitstralen.
Als je deze radiator kunt afdekken met een glas plaat (acryl glas?) en zo in een soort broeikas plaatsen wordt ie nog wat efficienter.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
je kunt er heel hard in gaan zwemmen met wat mensen,geeft veel lichaamswarmte af.is de vraag trouwens nog wel relevant met deze temperaturen.je zou eerder denken,hoe voorkom ik dat mijn zwembad leegdampt.grtz
(Lees meer...)
13 jaar geleden
Ik zou gewoon een vuurtje stoken onder het zwembad. Je kan hiervoor goedkoop sloophout voor gebruiken.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden

Weet jij het beter..?

Het is niet mogelijk om je eigen vraag te beantwoorden Je mag slechts 1 keer antwoord geven op een vraag Je hebt vandaag al antwoorden gegeven. Morgen mag je opnieuw maximaal antwoorden geven.

0 / 2500
Gekozen afbeelding