Hoe krijg ik een zwembad goedkoop warm?

Het zwembad heeft een inhoud van 2400 liter we hebben nu wel al de pomp aangesloten aan een dertig meter lange slang die over het dak verspreid ligt zodat het schone water al een paar graden verwarmd is

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
in: Sport
1.3K

Antwoorden (7)

Ha, die Zois;

Overdag de zon haar werk laten doen en 's avonds en 's nachts de boel afdekken. Het warme condenswater van de wasdroger opvangen en er bij mengen (is immers brandschoon).
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Geduld, zelfs de zeewater temperatuur, stijgt na vele dagen zon, daarbij vergeleken is jouw zwembad maar een 'bakkie' :)
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
De slang en pomp aan een oude radiator aansluiten en deze op het dak (of in de tuin) leggen, zodat meer warmte opgenomen kan worden. Evt. nog een radiator in het bad leggen om de warmte sneller af te geven.

Het bad zelf op styrodur (piepschuim) platen plaatsen en ook plastic of piepschuim platen als afdekking gebruiken om 's nachts de warmte vast te houden.

Toegevoegd na 1 minuut:
Bij gebrek aan zon kan men de eerste radiator ook boven/in een vuur hangen.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Let er ook op dat je die pomp alleen aan zet als de radiator WARMER is dan het zwembad water. Denk er aan dat 's nachts anders juist extra afkoeling optreed via die radiator.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
@Hansv
Er staat ook niet dat het gratis moet.
@reinier
dat lijkt me niet meer dan logisch...
zowel de slangen als de radiator zwart verven zodat ie lekker veel warmte opneemt. Je kan ook de kinderen uit de buurt een middag uitnodigen, dat warmt ook op!
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Er is al aangeraden om bv een radiator te gebruiken en die zwart te maken.
Die kan behoorlijk warm worden en gaat dan weer warmte uitstralen.
Als je deze radiator kunt afdekken met een glas plaat (acryl glas?) en zo in een soort broeikas plaatsen wordt ie nog wat efficienter.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
je kunt er heel hard in gaan zwemmen met wat mensen,geeft veel lichaamswarmte af.is de vraag trouwens nog wel relevant met deze temperaturen.je zou eerder denken,hoe voorkom ik dat mijn zwembad leegdampt.grtz
13 jaar geleden
Ik zou gewoon een vuurtje stoken onder het zwembad. Je kan hiervoor goedkoop sloophout voor gebruiken.