Kun je op je 16e volledig Op wintersport?

Ik ben 16 jaar en wil een wintersport boeken naar Oostenrijk buiten de vakantie om.
8 dagen, vliegen van Amsterdam naar Innsbruck. Hotel erbij Wat volpension is.
Maar kan/mag ik dit? Van mijn ouders mag het.

Verwijderde gebruiker
6 jaar geleden
in: Sport
1.1K
ronron1212
6 jaar geleden
Dan mag je dus niet.
Verwijderde gebruiker
6 jaar geleden
Als het van je ouders mag, ik ben gaan zeilen van de maagden eilanden -> miami toen ik 17 was, mocht ook van m'n ouders, wie houd je dan tegen? De wintersport politie? :-)
ronron1212
6 jaar geleden
School heet spijbelen
Ritsuka
6 jaar geleden
Je moet naar school. Int de vakantie mag wel.

Antwoorden (1)

Dat mag niet als je dan nog leer- of kwalificatieplichtig bent. Dan moet je buiten de schoolvakanties wettelijk gewoon naar school. Doe je dat niet, dan is sprake van ongeoorloofd schoolverzuim en daartegen worden maatregelen genomen.

Zou je (uitzonderlijk) op je 16e al je havo- of vwo-diploma behaald hebben op dat moment, dan mag het wel als de ouders erin toestemmen en de reisorganisator ook. Lees daarvoor de algemene voorwaarden.