waarom zijn zwembaden vaak in de avond al vroeg dicht?

Met nadruk op recreatief zwemmen

Verwijderde gebruiker
8 jaar geleden
in: Sport
1.2K

Antwoorden (2)

De meest voorkomende reden voor een zwembad om vroeg te sluiten is een financiële.
Te weinig inkomsten (te weinig recreanten) en te veel uitgaven (personeelskosten, met extra kosten voor avonddiensten, en meer energiekosten).
jc54
8 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
8 jaar geleden
personeelskosten kan ik in komen ja, er moet altijd toezicht zijn bij openbare zwembaden. pomp moet toch wel door gaan, dus voor de energie kosten zal er weinig verschil zijn. maar het kan heel goed dat er in de avond extra chloor door het water gedaan wordt. wat enkele uren nodig heeft om goed op te lossen en te vermengen.
Vaak wordt een zwembad in de avonduren vrijgemaakt voor de verschillende zwemclubs/ waterpolo etc. De recreatieve zwemmer moet dan wijken. De clubs huren dan, al dan niet met hulp van de gemeente, het hele bad af. De gemeente heeft hier ook een belang bij, omdat ze het liefst een zo groot mogelijk sportaanbod binnen de gemeentegrenzen zien.
AlphaLimaSierra