Hoe werkt de indeling van groepen bij amateur voetbal?

Een team wordt ingedeeld in een bepaalde groep en dan staat erachter nog een getal? Heeft dat 2e getal ook te maken met het niveau waarop ze spelen, of is dat gewoon team 28 van de 35?
Bijvoorbeeld Groep 6 26 en Groep 6 30 => zit hier niveau verschil in?

Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
in: Voetbal
2.1K
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
Het is bijvoorbeeld 6e klasse groep 1, 6e klasse groep 2 enz. In elke klasse en groep stopt de knvb of kbvb ongeveer 14 clubs. Dit om te voorkomen dat er in elke groep te veel clubs zitten.

Antwoorden (1)

Bij amateur voetbal worden groepen ingedeeld naar kwaliteit (bepaalde klasse), afstand (je zal waarschijnlijk tegen ploegen in de regio spelen) en kwaliteit in een bepaalde klasse. Bij jeugdvoetbal weet ik wel dat na een halve competitie een herindeling plaats vind, deze herindeling gebeurt op aantal behaalde punten. Als club zijnde kun je wel afspraken maken, mits je het team op een hoger/lager niveau wilt hebben. De cijfers kunnen dus een relatie hebben met de kwaliteit per regio.