Wat moet ik eten om een grotere spiermassa te krijgen ?

Ik ben 17 jaar. Ik weeg 58 kg. en ik ben 1 meter 82. Ik sport (pushups, situps etc.)5 keer in de week, per keer drie kwartier. Ik wil er ook voor zorgen om op mijn voeding te letten, zodat ik zo de groei van mijn spiermassa verder kan stimuleren, maar wat moet ik hiervoor eten?

Verwijderde gebruiker
6 jaar geleden
in: Sport
1K

Antwoorden (1)

Je bmi is 17,51 dat betekent ondergewicht. Je moet beter, meer en wellicht anders eten. Ga eerst naar je huisarts om uit sluiten dat je iets mankeert.

Vraag advies van een diëtist(e) en ga naar een sportschool met fysiotherapeuten. Deze kunnen je prima begeleiden/voorlichten.
Het is een kwestie van beter/meer en/of anders eten en natuurlijk sporten, maar het kan ook dat jouw bouw smal is. Dan kun je in ieder geval op gewicht komen.
Verwijderde gebruiker
6 jaar geleden
Cryofiel
6 jaar geleden
+
Verwijderde gebruiker
6 jaar geleden
Hoii Jodokus52 ik heb misschien ondergewicht volgens die gegevens alleen ik eet gewoon gezond en genoeg, ben eigenlijk nooit ziek en ik voel me altijd goed, ik heb zoals je al zegt een wat smallere bouw. En aangezien ik al een tijdje sport vroeg ik me dus gewoon af wat je allemaal kunt eten om sneller spiermassa te krijgen.