Hoe werkt de wandelroute in Nederland?

Kun je dan bordjes volgen en is dat in heel Nederland hetzelfde?

Verwijderde gebruiker
7 jaar geleden
in: Sport

Het beste antwoord

Nee, iedere instantie heeft zijn eigen type bordjes.
Wel heb je de rood-witte bordjes van de vereniging LAW, die zijn in heel Nederland hetzelfde. Ook in buitenland worden dergelijke tekens voor doorgaande wandelroutes gebruikt
Verwijderde gebruiker
7 jaar geleden

Andere antwoorden (2)

Het principe is bij alle wandelroutes gelijk, de bordjes verschillen, Er zijn plaatsen waar twee (of meer) routes over dezelfde weg lopen.
jc54
7 jaar geleden
anneliez
7 jaar geleden
ja en als je dan het verkeerde bordje volgt loop je zo 10 km om (heb ik dus meegemaakt)
Dat ligt er een beetje aan welke wandelroute je wilt gaan lopen. Je hebt ongemarkeerde wandelroutes en je hebt gemarkeerde wandelroutes. Gemarkeerde wandelroutes zijn vaak makkelijk te lopen omdat op de route zelf de looprichting staat aangegeven door middel van paaltjes. Echter hebben ze vaak wel hun eigen systeem. Zo moet je bij de routes van Staatsbosbeheer en Natuurmonumenten de kant oplopen waar het paaltje staat. Bij het Drentse Landschap staat op elk paaltje een pijl welke richting je op moet lopen.